Хто керує російським Інтернетом?

5

Останнім часом багато людей задається такими питаннями. Давайте трохи поміркуємо з цього приводу, використовуючи те, що ми вже встигли спробувати і побачити в Рунеті.

Якщо бути коротким, то російським інтернетом керують люди, які об’єднані в різноманітні групи по сфері діяльності, інтересам або іншими ознаками. Давайте розглянемо їх більш докладно.

Типи сайтів.

Всі сайти, розташовані на просторах Рунета, можна поділити на певні типи:

1) Корисне (Гісметео, Вікіпедія);

2) Новини, РБК, Ріа, Стрічка);

3) Точки доступу (тоисковики, портали) – Мейл.ру, Рамблер, Яндекс;

4) Розваги (торренти, гумор, відеохостинги) – Кинопоиск, Рутрекер, Рутюб, Ютюб та інші;

5) Соціальні (однокласники, Фейсбук, Вконтакте) – для багатьох з них і починається Інтернет;

6) Авто і спорт (Дром, Авто.ру, Чемпіонат);

7) Робота і оголошення (З рук у руки, Суперджоб, Хедхантер, Авіто);

8) Знайомства (Лавпланет, Фотострана);

9) Письменство і блогерство (ЖЖ, Ливинтернет, Твіттер, Юкоз, Народ.ру);

10) SEO (Сапа).

Використовуючи різноманітні трафіки і рейтингові сайти, то можна бачити таку картину лідируючих позицій як:

1) Yandex.ru (пошукова система);

2) Mail.ru (пошукова система, поштовий сервіс, блоги);

3) Google.ru (разубежная пошукова система);

4) Vkontakte.ru (соціальна мережа);

5) Google.com (зарубіжна пошукова система).

Зазначимо, що подібні статистичні дані далеко не точні, однак плюсом таких лічильників є те, що обраховують навіть ті сайти, на яких не встановлений лічильник. Виходить, що біля штурвала Рунета, по відвідуваності основних ресурсів, варто Яндекс!

Цільова аудиторія.

Всі, без винятку, сервіси мають свою певну аудиторію, яка і є головним керуючим мережі Інтернет. Ви скажете чому? Ось вам кілька аргументів:

1) Користувачі мають певні потреби і запити, які вони висловлюють, можливо, навіть несвідомо, власникам даних ресурсів. Які завжди прислухаються до них, іноді втілюючи в життя;

2) користувачі показують розробникам різних проектів, в яку сторону треба розвиватися, за допомогою своєї уваги;

3) користувачі можуть при бажанні «скасувати» ті чи інші фічі (наприклад, Вконтакте), якщо вони не сподобалися;

4) Користувачі зарубіжного інтернету вже зараз показують, власникам вітчизняних ресурсів, в яку сторону потрібно вести свій розвиток, щоб бути у величезному плюсі в Рунеті через пару років.

Згідно з даними, наданими TNS, аудиторія вітчизняного Інтернету склала більше 36 млн. чоловік в лютому 2011 року. Добова аудиторія приблизно дорівнює 28 млн. чоловік. Таким чином, можна сказати, що на розвиток Рунета впливає вся маса людей, яка бере активну участь в його житті.

Рунетология. Кто управляет русским Интернетом?
Цей пост написаний для конкурсу, приуроченого до виходу книги
Максима Спиридонова
«Рунетология. Хто керує російським Інтернетом?»
який проходить на spiridonov.ru
Призи — 5 MacBook Air
Спонсор акції:
seopult
за підтримки школи інтернет-маркетингу
Нетология