Копірайтинг – що це?

3

Копірайтинг – це один з найпопулярніших методів легкого заробітку в Інтернеті. Цей вид діяльності являє собою написання якісних рекламних та інформаційних текстів для журналів та інших інформаційних видань. Проте в Рунеті під копірайтингом розуміють дещо інше значення, і використовується воно в трохи інших цілях. У цій статті ми розберемося в цьому детальніше.

Під копірайтингом сьогодні частіше розуміють – написання унікальних статей (з точки зору пошукових систем), а також джерелом служать не інші статті, а особистий досвід або вже відомі знання. Люди, які займаються копірайтингом – це копірайтери. Вимірюється копірайтинг найчастіше символами без пробілів (наприклад, 1 000 знаків продають за 3 долари), однак іноді платять за цілі статті незалежно від їх обсягів.

Девушка печатает статью

У Рунеті крім копірайтингу, існує ще рерайтінг. Відмінності між ними суттєві, так як під рерайтом, найчастіше розуміють переказаний текст вже відомої/написаної статті. Причому переказ при цьому йде іноді навіть дослівний. Для написання копірайту автору необхідно спершу детально вивчити задану тему (або освіжити знання), а потім викласти інформацію в потрібній кількості та у зазначеній стилістиці. Ще однією відмінністю копірайту від рерайта буде те, що при замовленні копірайту, замовник дає лише тему і вказує, що потрібно викласти в статті. У випадку з рерайтом замовнику потрібно буде давати або джерело статті, або доплачувати за пошук інформації. Крім того рерайтінг не передбачає розкриття повної інформації, так як рерайтери лише переказують запропонований або знайдений текст.

Види копірайтингу

Умовно копірайтинг можна розділити на три основні групи:

  • Текст, що продає. Даний вид копірайтингу, як правило, пишуть в комерційних цілях для інтернет-магазинів або сервісів. Копірайтинг такого виду, часто провокує до покупки товару або замовлення послуги. Обсяг текстів, найчастіше невеликий, проте кожна фраза має величезне значення. Багато професіоналів, продає текст – називають цілим мистецтвом. Для цього пишуть навіть книги і відкривають курси, причому не дарма. Справа в тому, що подібного «мистецтва» і справді дуже складно навчитися, адже потрібно розуміти психологію людини і мати багатий словниковий запас, не кажучи вже про повне розуміння того, про що збираєшся писати. Тому за подібну роботу не беруться новачки (так, і замовникам радимо віддавати завдання тільки професіоналам). Проте ціна за продає копірайтинг найвища (може досягати 20 доларів за одну тисячу знаків). Якщо Ви хочете заробляти такі гроші, то рекомендуємо спершу гарненько підучитися. І почати з простішого вигляду, який ми опишемо в кінці.
  • Іміджевий копірайтинг. Такий вид текстів, також досить дорогий для замовника і досить складний для виконавця. В ньому є ті ж «підводні камені», що продають статтях – потрібно багато часу на вникання в тему, створення правильної стилістики та подання користувачеві Іміджевий копірайтинг створюється для формування потрібної думки про бренд, торгової марки, компанії або окремої особистості. Створюючи такі тексти, автору потрібно бути гранично обережним, а замовнику дуже уважним, так як кожне речення, фраза або навіть слово здатне нанести непоправні наслідки на весь створений раніше імідж. Часто професійний копірайтер детально вивчає описувану компанію або людини, аналізує необхідні складові тексту і лише потім береться за виконання. В ідеалі, для створення такого тексту потрібен не тільки копірайтер, але і спільна робота з менеджером, або фахівцем з маркетингу в підприємстві, щоб вони змогли правильно сформулювати завдання даної статті або навіть слогана.
  • SEO-копірайтинг. Ось ми і підійшли до останнього виду копірайтингу, який в порівнянні з усіма іншими – досить простий і дозволяє навіть починаючому автору зайнятися цією роботою. Однак це зовсім не означає, що тут не буде труднощів при написанні. SEO-копірайтинг – це по суті інформаційна стаття написана на конкретну тему з заданими ключовими словами, які повинні не тільки зустрічатися в тексті в різних варіаціях, але і бути розкритими в смисловому значенні. Природно ці тексти і оплачуються не так добре, як, можливо, хотілося б. Сьогодні ціна на сео-копірайт варіюється від 2 до 5 доларів. Багато залежить від досвіду автора, крупності інтернет-ресурсу, на який будуть писатися статті, а також складності теми. Приміром, психологія оплачується по мінімуму, а ось будівництво, де потрібні глибокі знання – по максимуму.
  • Варто починати займатися копірайтингом і як це зробити?

    Ми б сказали, що це питання є риторичним. Копірайтинг – це фріланс, тобто віддалена інтернет-робота без будь-яких гарантій, однак при цьому з низкою перспектив, як наприклад: простий і швидкий пошук замовників, вільний режим дня, відсутність потреби у пересуванні до офісу і т. п.

    Копирайтинг - сложное занятие

    Ми не можемо за Вас вирішити, чи підійде ця робота чи ні. Люди заробляють в даній ніші достатню кількість грошей, щоб не працювати зовсім. Як вони заробляють на копірайтинг?! Досить просто: реєструються на сайтах типу «фріланс.ру» і seo-шних форумах, створюють оголошення про свої послуги + шукають через інші оголошення пропозиції про роботу. Спершу працюють за мінімальними цінами, заробляючи не стільки гроші, скільки досвід, репутацію і базу замовників. Після чого піднімають ціни і при цьому зменшують свої старання в пошуках, так як основний час витрачається на роботу з текстами.

    Робота підходить далеко не кожному, адже потрібно:

    • Уміти спілкуватися із замовниками (витримуючи критику, звинувачення і складні характери);
    • Бути досить обережним з «кидалами»;
    • Вміти правильно призначити собі ціну;
    • Бути завжди «онлайн» для спілкування та врегулювання питань;
    • Швидко писати тексти, не втрачаючи при цьому якості;
    • Бути спритним і завжди знаходити гідні замовлення;
    • Не втрачати замовників, а приводити нових.

    Тому копірайтинг – як і будь-яка інша робота, що вимагає старань, навичок і часу. Бажаємо удачі!