Поради починаючим копірайтерам

4

У статті з чого почати заробіток в інтернеті, я писав про те, що заробити перші гроші можна написанням статей, оглядів і коментарях на замовлення. Також я писав про те, що таке копірайт і рерайт.

Чому я раджу новачкам зайнятися копірайтингом? (написанням статей за гроші). Тому що, по-перше, ця робота добре оплачується, по-друге, копірайтер вчиться писати красиві, грамотні і оптимізовані статті. Цей навик стане в нагоді не тільки при створенні свого блогу чи сайту, але і в подальшому житті.

У цьому пості я б хотів поговорити про те, як зазвичай поводяться початківці копірайтери, і про те, як їм слід поводитися. Ті, хто вів себе правильно, можуть пропустити кілька абзаців цих рад — ближче до кінця знайдеться цікава інформація і для них.

Отже, людина стає копірайтером. Навіщо і чому — не важливо. Цей початківець копірайтер вже прочитав що, як і кому треба писати (якщо немає, то нехай шукає і читає!) і тепер іде шукати замовлення. Зазвичай новачки роблять одну з двох речей: працюють безкоштовно або працюють задешево.

1. Під «безкоштовно» я мав на увазі роботу за відгук. Новачки люблять йти на форуми і пропонувати написати що-то за відгук. Мотиви зазвичай наступні: зібрати портфоліо і знайти замовників, які клюнули на відгуки. Вони пишуть за відгук, більшість природно пишуть так, що крім як безкоштовно їхні тексти не продати. Але не це головне, а головне в тому, чи варто взагалі писати за відгук.

По-перше, якщо копірайтер добре пише, але не має замовлень, можна і написати одну-другу статейку за відгук. АЛЕ якщо є хоч якийсь вибір, то робити цього не варто.

По-друге, відгуки бувають різні. Як показує практика, полюють за халявою..ээмм..не найбільш адекватні люди (немає мізків -> немає грошей -> хоче халяви). Відгук такого «замовника» означає не багато. А чого може коштувати «Написоно швидко і харашо«.

По-третє, любителі халяви можуть накинутися і навалити купу безкоштовної роботи. Копірайтер (якщо не дурень) відмовиться від неї, а халявщики його тут же звинуватять в обмані. Тому копірайтер (не дурень) повинен чітко обумовлювати умови.

По-четверте, ІМХО, копірайтери, які готові працювати за відгук, не удостояться уваги нормальних замовників.

2. Працювати дешево. Все краще, ніж безкоштовно, але оцінювати свою працю теж потрібно вміти. Насправді навіть тексту отримані після сну на клавіатурі не повинен коштувати копійки. Але новачки чомусь так не вважають. Одні бачать ціни, які пропонують замовники-халявщики, інші просто демпінгують, сподіваючись хоч якось продати. Я думаю, що в конкуренції підвищення якості завжди краще пониження ціни. Якість не тільки тексту, але і сервісу: швидкість, продуктивність, спектр послуг. Можна писати швидко, багато і, наприклад, безкоштовно оптимізувати під ключевики.

Отже, йдемо далі. Копірайтер зрозумів, що безкоштовно писати не варто, так само як і дешево теж. З чим стикається цей копірайтер? У нього немає замовлень. У такій ситуації він може зробити наступні:

1. Переглянути свої принципи щодо безкоштовних і дешевих статей.
2. Чекати замовлення.
3. Чекати замовлення і писати статті.
Вгадайте, який варіант правильний ;)

Копірайтеру зараз потрібно писати статті на улюблену тему і намагатися продати вже готовий товар. Продавати на біржах статей або на форумах пакетами статей по одній темі. Плюсів тут кілька: підвищується майстерність і підвищується добробут.

Коротко про те, що потрібно пам’ятати, якщо пишеш у вільний продаж:

  • Не писати довгих статей. Менше літер — менша ціна — швидше куплять.
  • Чим популярніший тема, тим швидше куплять.
  • Чим дефіцитними підтема, тим швидше куплять.
  • Придумуйте оригінальні опису і назви статей.
  • Писати цикли статей. Купили — сподобалося, купили ще. Головне тут щоб сподобалося.
  • Розміщуйте відразу на декількох біржах і форумах. Де-небудь так куплять.
  • Потім у копірайтера з’являється досвід і замовлення. Деякі замовники з’являються після покупки вільних статей, деякі — самі собою з плином часу. Тільки не треба думати, що з’являються вони дійсно «самі собою». Потрібно постійно їх шукати — відповідати на замовлення.

    Є замовлення, накопичуються гроші..але в якийсь момент стає занадто мало. Писати більше лінь/ні часу ні сил/немає замовлень. Значить потрібно підвищувати ціни.

    1. Якщо досвід дійсно з’явився і статті вже виходять досить якісні, то можна не боятися, що ви не впораєтеся з вимогами більш дорогих замовлень. До того ж підвищувати в 5-10 разів не треба і не варто.

    2. Боїтеся втратити постійних замовників? Попередьте їх заздалегідь про підвищення цін. Половина піде? Туди їм і дорога. Святе місце порожнім не буває, до того ж менше замовлень+більше ціна = ті ж гроші+менше зусиль.

    3. Якщо приплив замовників йде з форуму, то оновіть теми на першій сторінці теми. Замовники вас, звичайно, дістали, але гортати купу сторінок вони від цього не будуть. А будуть тільки сперечатися, що на першій ціни нижче, чим ще більше вас дістануть.

    4. Якщо рівень ваших статей дійсно підріс, значить, ви вже з огидою дивиться на своє перше портфоліо. Змініть його.

    5. Якщо працюєте на біржі і після зміни цін стало зовсім мало замовлень — йдіть з біржі.

    Час від часу піднімайте ціни. Звичайно, ніколи вистачати не буде, але, на жаль, є певний поріг, дорожче продати якого важко. Точніше легко, але лише одиницям.

    Тепер про тих невдах, яким пощастило знайти нові замовлення за новою ціною на біржі (див. пункт 5). З біржі потрібно йти в будь-якому випадку. Причина елементарна — на волі більше грошей. Ну а ще шкідливіше замовники, а звідси вище майстерність і знову ж таки більше грошей.

    Йти прийшла пора, якщо ціни вже не можна підвищити, а «з волі» йдуть чутки, що платять там більше. Багато бояться не знайти замовлень, бояться обманів, ще чогось. АЛЕ ніхто не змушує відразу кидати біржу. Можна обережно промацувати грунт поза біржею. Потихеньку починати шукати замовлення: на форумах або фрілансерських сайтах.

    На останніх треба просто відповідати на замовлення. А ось з форумами складніше. Спочатку озирніться на форумі. Поспілкуйтеся з іншими учасниками, подивіться, як інші пропонують послуги і на які пропозиції відгукуються замовники (ВАЖЛИВО: не дивитися на теми з роботою за відгуки).

    Загалом, потрібно просто розмістити свою пропозицію. Розмістити, з урахуванням правил, які ви зрозуміли з чужих тем. Розмістити у той час доби, коли на форумі спостерігається найбільша активність.

    Ну ось власне і всі поради. Пишіть і продавайте. Пізніше прийдуть думки про те, щоб стати посередником..але це вже зовсім інша історія.