Поведінкові фактори

3

Ще пару років тому ніхто толком і не чув про таке поняття, як поведінкові фактори. Однак пошукові системи не стоять на місці – вони розвиваються і вдосконалюються, доводячи до ідеалу свої способи оцінки якості сайту, впроваджуючи нові методи оцінювання. Одним з останніх таких нововведених методів сталі поведінкові чинники ранжирування. І якщо на початку впровадження в їх існування мало хто вірив, то зараз вже ні в кого немає сумнівів, що вони є і впливають на видачу пошукових систем.

Що таке поведінкові фактори і що до них ставитися?

Для початку давайте засвоїмо, що розуміють під цим поняттям. Поведінкові фактори – це сукупність усіх дій користувача в рамках конкретного сайту. За те чи інше поведінка пошукова система ставить ту чи іншу оцінку, яка впливає на ранжування. Чим активніше користувач веде себе на сайті, тим це краще впливає на оцінку, що виставляється пошуковою машиною.Что такое поведенческие факторы и что к ним относиться?

Відразу Хочу Вам повідомити, що конкретних заяв про те, які дії користувача входять до поведінкові фактори від представників пошукової системи «Яндекс» або «Google» — немає. Тому всі мої міркування засновані лише на особистому досвіді, досвіді моїх колег і тим кільком розпливчастим заяв від представників ПС Яндекс.

Сьогодні поведінкові фактори все більше впливають на позиції сайту, тому про них все частіше говорять на seo форумах і спільнотах.

Яндекс по різному вміє визначати поведінки людини на сайті, для цього у нього є такі інструменти, як Яндекс.Тулбар (встановлений в браузері відвідувача), який розповідає про свого власника. Крім того, багато сайтів самі добровільно встановлюють лічильник Яндекс.Метрика, яка може навіть розповісти про те, як водив користувач мишкою на сайті. До всього цього слід додати статистичні дані з пошукової системи Яндекс.Діректа. У результаті стає, зрозуміло, що встежити за поведінковими факторами досить просто.

Все це робиться для того, щоб пошукова видача була якомога чистіше і релевантні (відповідала вводиться запитом). Для користувача такі нововведення йдуть тільки на благо, так як по суті пошукова система хоче краще зрозуміти того чи іншого користувача, щоб надати для нього найкращу видачу.

Весь процес є повністю автоматизованим, таким чином якість сайту визначає алгоритм, а не людина, у зв’язку з чим час від часу можуть виникати збої і помилки. До речі, ось на таких ось збої, багато «сірі вебмастера» зуміли поживитися: створили роботів, які відвідували їх сайти і тим самим збільшували свої позиції в пошуковій видачі. Однак ця «лавочка» була швидко закрита, а всі нечесні люди покарані санкціями.

У пошуковій системі Google, поведінкові фактори формуються більше основі сигналів, що надходять з соціальної мережі Google Plus, а також виходячи з Ваших захоплень. Поведінки користувача на сайті практично не вивчається. Принаймні, така тенденція спостерігається на сьогоднішній день в Рунеті.

Отже, давайте розглянемо, які ж дії користувача можуть становити поведінкові чинники ранжирування:

  • Час перебування на сайті;
  • Число переглянутих сторінок;
  • Кількість реєстрацій на сайті;
  • Характер поведінки користувача на сайті;
  • Число «соціальних реакцій» користувачів (ретвіти, додавання в соціальні закладки, вибране, соціальні мережі тощо);
  • Відсоток відмов;
  • CTR сайту в пошуковій видачі;
  • Кількість повернень на сайт;
  • Число відвідувачів, що прийшли не з пошукових систем.

Це одні з найпопулярніших і найбільш основних факторів, які були помічені оптимізаторами.

Як змінити поведінкові чинники?

Оптимізація поведінкових факторів на сьогоднішній день є однією з головних завдань оптимізатора. Змінити поведінкові чинники складно, але цілком можливо. Почати потрібно з того, що проаналізувати те, як ведуть себе відвідувачі на Вашому сайті. Для цього слід поставити хороший лічильник, який зможе на належному рівні проаналізувати поведінку відвідувачів. Лідерами є два лічильника: Яндекс.Метрика і Google.Analytics. Що з них краще, сказати складно, краще самі протестуйте і вирішите. Деякі залишають відразу дві ці системи, щоб отримувати якомога більше даних про своєму сайті і про його відвідувачів.Как изменить поведенческие факторы?

Є чимало тем на seo-форумах про те, що лічильник Яндекс.Метрика негативно позначається на трафік з пошукової системи Яндекс. Тобто у деяких, після його установки різко починав падати траф. Особисто моя думка з цього приводу є наступним: «Ставити лічильник Яндекс.Метрику потрібно в будь-якому випадку. По-перше, це дуже зручний інструмент для аналізу свого сайту, а по-друге, якщо вже трафік знизився, значить, Ваш сайт дійсно має негативні поведінкові фактори, які все одно, рано чи пізно, але спливли б назовні. Тобто кількість відвідувачів зменшитися в будь-якому випадку, якщо сайт низької якості. А чекати останнього моменту не варто, поки є можливість виправити це прямо зараз».

Аналіз сайту розкриє Вам всі слабкі і сильні місця на Вашому сайті. Ви дізнаєтеся, які користуються великим попитом і чому. Зрозумієте, які матеріали варто переписати, а які взагалі видалити за непотрібністю. Але головне, що дасть Вам аналіз, так це відправну точку, завдяки якій Ви зрозумієте майбутні тенденції сайту. Наприклад, в наступному місяці Ваш проект буде розвиватися або навпаки рухатися до занепаду.

Основа бід будь-якого проекту з поганим поведінковим фактором – це поганий контент (нецікаві тексти, недостатньо розкрита тема, багато зайвого написано, немає конкретики тощо). З-за нього зменшується час перебування на сторінки (користувач не може довго читати «дурницю»), кількість реєстрацій на сайті (навіщо реєструватися на сайті, який не несе в собі нічого важливого). Глибина переглядів сторінок зменшується, користувач повертається назад в пошукову видачу, з метою знайти, інший сайт з більш точною або корисної йому інформацією. Загалом контент низької якості дійсно здатний серйозно змінити положення сайту в гіршу сторону.

Слід врахувати, що під контентом потрібно розуміти не тільки статті, але й відеоролики, картинки і різні файли доступні для завантаження. Адже вони теж можуть бути низької якості, що природно теж позначиться на поведінкових факторах користувача.

Що стосується тільки статей, щоб поліпшити їх якість, потрібно, перш за все, піти від звички писати статті для пошукових машин і замислитися, нарешті, про користувачів. Для цього припиніть статтю перетворювати на збори пошукових фраз. Не потрібно ключові слова виділяти жирним або заголовком, якщо вони там реально не вписуються. Не забувайте головні фрази виділяти жирним або курсивом у тексті, використовуйте заголовки, цитати і маркери, щоб текст простіше і швидше читався.

Наступний критерій, який також здатний серйозно вплинути на пошукову видачу – це дизайн і юзабіліті. Я об’єднав ці терміни в один пункт, так як вважаю, що вони дійсно нерозривні на всьому шляху існування сайту. Гарний дизайн не повинен бути обов’язково тільки яскравим і незабутнім, але також і зручним для користувача. Адже йому немає сенсу просто від красивої картинки. Але точно також немає толку від зручного управління, але з убогим дизайном. Адже не секрет, що частина користувачів згодні миритися з незначними незручностями, але зате перебувати на красивому і цікавому сайті.

Тут Вам потрібно подумати над подачею матеріалу, де які блоки розташувати, де розташувати основний текст, де рекламу, де додаткові кнопки. Враховуйте не тільки зі свого смаку, але також вивчіть теплову карту сайту, яку можна знайти в Яндекс.Метриці. Вона Вам покаже, які області на сайті, є найпопулярнішими. В цих сферах краще всього розташувати основну суть матеріалу, щоб користувач встиг дістати її і зрозуміти, що сайт цілком якісний і цікавий.

Працюйте не тільки в області SEO-оптимізації, але не забувайте і про просування в соціальних мережах (SMO). Як ми вже говорили, посилання з соціальних медіа-ресурсів впливають на видачу. Крім того, трафік з соціальних мереж враховується при формуванні поведінкових факторів.

Намагайтеся придумувати різні дизайнерські рішення, які змогли б затримати користувача Вашої сторінки, адже у більшості сайтів одна і та ж хвороба – їх закривають на перших же секундах, тобто він їм не цікавий навіть на перший погляд. Для цього проаналізуйте свою аудиторію (вік, інтереси, мета заходу на сайт), після чого придумайте ніж можна заманити відвідувача на перших секундах.

Щоб збільшити число внутрішніх переходів, Вам потрібно правильна перелінковка сторінок. Ідеальною перелінковкою є та, яка зроблена не тільки для людей, але й для пошукових машин, тобто анкор посилань містять в собі ключові слова. Перелиновывая між собою сторінки сайту, намагайтеся це робити таким чином, щоб всі посилання на сторінці були тематичными. Наприклад, прочитавши статтю про те «Як вибрати автомобіль», людині міг перейти на сторінку «Автомобілі 2012 року» «Кращі автомобілі з Німеччини».

Багатьма seo фахівцями було встановлено, що вузькотематичні сайти при впровадженні поведінкових факторів отримали в деякому смысли «пільги», приміром, у видачі, по одному запиту, деякі вузькотематичні сайти відразу отримують не одну позицію, а відразу 4-5, якщо у них на сайті є схожі теми, крім тієї, що вибрав користувач.

Збільшити час перебування на сайті можна за допомогою блоку опитувань і форми коментарів на сайті. Таким чином, користувач не тільки затримається на сайті, але також і внесе на сторінку нову інформацію, що природно буде зафіксовано пошуковими машинами. Змусити користувача прокоментувати статтю можна декількома способами: наприклад попросити про це в самому пості, написавши «А що, Ви думаєте з цього приводу?». Або створити «фейковое» спілкування в коментарях. Адже погодьтеся, ми не тільки читаємо статті, але і дивимося коментарі, і якщо бачимо там цікаві бесіди, то обов’язково вливаємося в обговорення.

Збільшити кількість коментарів можна за допомогою форм від соціальних мереж «Facebook» та «ВКонтакте», які легко можна запровадити практично будь-яку систему управління сайтом.

Однак тут слід врахувати, коментарі можуть стати каменем спотикання у створенні сприятливих умов для поведінкових факторів. Мова йде про спам, його обов’язково потрібно видаляти зі сторінок свого сайту!поведенческие факторы на ранжирование в Яндексе

Впливають поведінкові фактори на ранжування в Яндексі?

Так, безумовно, поведінкові фактори впливають на ранжирування в пошукових системах. Особливо це помітно в Яндексі. Адже саме він найчастіше нас вчить робити сайти ще краще, нехай не завжди приємним і зрозумілим чином, зате у нього це цілком вдається. Згадайте хоча б 2009 рік, коли він за кілька місяців зумів домогтися відключення на більшості сайтів спливаючих «попандеров», які навіть закрити нормально не можна було. Або як в 2010 році практично прибрав порно-рекламу із звичайних ресурсів.

Банять за накрутку поведінкових факторів?

Звичайно, банять! А Ви, будь відповіді чекали?! На самому початку, коли тільки поведінкові фактори були введені, був шанс обдурити (накрутити поведінкові чинники ранжирування), зараз такого вже не вийде.

Ні, Ви звичайно можете ризикнути, так як бан на сайт накладається рівно до того моменту, поки йде накрутка, після чого можна написати слізного листа на підтримку Яндекса про те, що Ви зрозуміли і усвідомили свою провину і тепер цього більше не повторіть ніколи. Після чого через 1-2 апдейта видачі, Ваш сайт знову в строю. Однак жартувати з вогнем ми вкрай не радимо!

Суть будь накрутки полягає в тому, щоб створити роботів, які будуть під виглядом людей відвідувати сайт через пошукові системи, переходити за посиланнями, реєструватися на проекті, залишати коментарі та т. п.

А що Ви думаєте з приводу впровадження поведінкових чинників ранжирування?! :)