Правила оптимізації статей сайту

3

Багато вважають, що оптимізація статті являє собою лише правильне використання ключових слів у тексті. Однак це не зовсім так, оптимізацію також входять і такі моменти, як підбір «хвоста запитів», розкриття теми, а також оформлення статті. Про це та інше ми і поговоримо в сьогоднішньому пості.

Зміст статті:

  • Підбір запитів
  • Використання ключових слів у статті
  • Розкриття теми
  • Оформлення статті
  • Що шкодить оптимізації?
  • Підбір запитів

    Неможливо правильно оптимізувати статтю, не маючи при цьому вірно підібраних ключових слів (запитів). Тому почнемо саме з цього момент. Особливо цей пункт важливий, якщо статтю пишіть для свого сайту, так як чим якісніше проведете підбір запитів, тим більше зберете трафіку з цієї статті.

    Пошукові запити (ключові слова) – це фрази, які регулярно користувачі набирають у пошукових системах з метою отримання необхідної інформації на сайтах. Чим популярніший ключове слово, тим більше трафіку призведе воно на сайт.

    Wordstat. Найголовніший джерело пошукових запитів – це wordstat.yandex.ru. Він являє собою підбір часто вводяться слів і фраз в пошуковий рядок Яндекса. В цьому сервісі можна побачити частоту використання того чи іншого слова. Чим більше частота, тим краще. Однак варто розуміти, істинну частоту запиту слід перевіряти використовуючи знаки «!». Наприклад: «!як !вибрати !телефон».

    Коли переконалися, що запит стоїть (має високу частоту), слід підібрати «хвіст схожих запитів». Робиться це наступним чином, у полі вводимо запит (наприклад, як вибрати телефон) і копіюємо всі схожі запити в блокнот:

    Wordstat

    Виключаємо з зібраного списку некоректні запити. Після чого перевіряємо частотність кожної фрази, і сортуємо по частоті – популярні вгорі, непопулярні внизу списку. Чим більше список, тим краще, так як цей перелік фраз ми будемо використовувати для оптимізації.

    Пошукові підказки. Зібраний список не можна назвати повним, оскільки в ньому ще не зібрані всі можливі ключі, і тут знадобляться пошукові підказки. Збирати їх досить просто, але робота монотонна.

    Робиться це наступним чином: берете кожен запит і зібраного раніше списку і вставляєте в адресний рядок Яндекса і Google, а пошукові системи самі пропонують можливе продовження запиту:

    Яндекс:

    Яндекс

    Google:

    Google

    Зібрані підказки ми перевіряємо на дублі (щоб не повторювалися), а також перевіряємо їх частотність в Вордстаті, виключаючи «фрази-пустушки» (без частотності).

    Key Collector. Вся наведена вище робота може зайняти у вас пару хвилин (замість декількох годин), якщо скористаєтеся спеціальною програмою для парсингу ключових слів — Key Collector. Вона платна, проте, коштує своїх грошей, так як в сотні разів скорочує час вашої роботи. Є, звичайно, альтернативи як платні, так і безкоштовні, але вони не мають спектру таких можливостей, як цей софт, тому рекомендувати щось інше – не буду.

    Використання ключових слів у статті

    Відразу хочу розвіяти міф про те, що вставка ключів до статті підніме позиції. Це не так! Скажу навіть більше: точне входження ключових запитів в тексті може знизити позиції. При злісному вживанні ключів (більше 3-х разів) призведе до фільтру від Яндекса і Google. Також забороняється виділяти їх «стрнгом» або «курсивом», а вже тим більше додавати в заголовки H1, H2, H3.

    Таке використання ключових слів вже застаріло. Пошукові системи стали куди більш розумними, ніж це було два роки тому. Ця методика раніше – добре працювала, але зараз вже нікуди не годна. Пам’ятайте, зараз краще недооптимизировать статтю, ніж переоптимизировать.

    Використання ключів у тексті, я б розділили на наступні правила:

  • Список зібраних ключів скоріше вказує на те, які теми слід висвітлити в тексті. Так, наприклад, запити: як вибрати телефон для дівчини, як вибрати телефон для хлопця, як вибрати сенсорний телефон. Вказують на те, що у статті необхідно розкрити такі теми, як вибір телефону для дівчини, хлопця і за якими критеріями вибирати сенсорний гаджет.
  • Якщо завдання надійшла від оптимізатора: згадати дані ключі. Зробіть це. Але вони повинні виглядати природно, і зовсім непомітно для читача. Не здумайте їх виділяти.
  • Якщо для себе пишіть текст (або чітких вказівок не надходило), замість точного входження використовуйте синоніми (не телефон, а гаджет, девайс, мобільний або смартфон). Розбавляйте фрази словами (наприклад, «як вибрати телефон» замініть на «як правильно вибрати телефон»). Міняйте слова місцями і обрізайте фразу.
  • Рекомендую всі зібрані фрази розбити на окремі, неповторювані слова, які і вставити в статтю. Таким чином, ви непомітно для себе оптимізуєте наявний перед вами текст.
  • Розкриття теми

    Багато вважають, що даний пункт можна опустити, якщо в тексті використані ключові слова. Однак досвід показує, що статті рідко займають ТОП-ові позиції, якщо нераскрыта тема. Крім алгоритмів, існують ручна правка видачі асесорами, при якій статті проходять перевірку живими людьми. Давайте розглянемо, що ще має бути в статті, щоб вона вважалася повною і розкритою.

    Особистий досвід і знання. Доповнюйте статтю своїми знаннями, які раніше отримали за описаною темі. Хоча не обов’язково розбиратися в излагаемом матеріалі, досить подивитися тематичні передачі або запитати в реальності у людини, яка розбирається в цій темі.

    Аналіз конкурентів. Взагалі у конкурентів ви знайдете будь-які відповіді, на питання щодо оптимізації текстів. Як їх отримати? Елементарно! Візьміть запит, на яку хочете написати статтю. І введіть його в пошукові системи. Зберіть перші десять вибилися сторінок сайтів і проаналізуйте їх. Зараз нас, зокрема, хвилює розкриття теми, тому подивіться про що ще пишуть конкуренти, і про що ви забули згадати у своєму матеріалі, доповнивши його.

    Вікіпедія. Ще одним джерелом ідей є всім відома Вікіпедія. Там вже точно, розглянута вся суть, яка зобов’язана бути в статті.

    Обсяг статті. Багатьох веб-майстрів хвилює питання, а який обсяг писати статті для свого запиту. Однозначної відповіді не знайдете, так як для кожної теми він буде різний. А щоб дізнатися, потрібно знову заглянути до перших десяти конкурентам з видачі і вирахувати оптимальну кількість знаків. Пам’ятайте, що пошукові системи досить болісно реагують на занадто великі або занадто малі пости.

    Оформлення статті

    В основному даний пункт стосується веб-майстрів, які додають текст на сайт самостійно. Хоча оптимізатор може дати це завдання копірайтерам. Тому в будь-якому випадку потрібно знати про те, як правильно оформити статтю, щоб вона позитивно вплинула на оптимізацію тексту для пошукових статей.

    • Заголовок (назва статті). Він повинен відповідати змісту статті. Не варто в нього вставляти сухий запит, розбавте його словами, приводами, а можливо навіть фразами, які більш точно описали суть статті.
    • Підзаголовки. Раніше вважалося, що в них потрібно вставляти ключові запити. Сьогодні це вже неправильно і веде до переспаму, що обіцяє проблемами з пошуковими системами. Підзаголовки повинні виконувати своє пряме призначення, але при цьому не мати в собі точне входження ключових слів.
    • Жирний текст. Їм виділяйте тільки головну суть тексту або певного пункту. Однак, їм не можна виділяти запити.
    • Курсив. Він виконує приблизно ту ж функцію, що і «стронг» (жирний текст).
    • Маркери/нумерація. Їх обов’язково слід використовувати в статті, так як вони структурують поданий матеріал. У них можна включити пошукові фрази, тільки акуратно і в розведеному вигляді.
    • Мета-теги. В оптимізації основну роль відіграє мета-тег Title. У нього слід включити головні просувні запити. Однак не варто писати їх через кому. Вони повинні мати закінчений сенс, читабельний вигляд, і залучати інтерес у користувача.
    • Посилання. Пам’ятайте зовнішні посилання зі статей негативно впливають на оптимізацію. Внутрішні посилання (на інші сторінки сайту) хороші лише в тому случаешь, якщо вони доповнюють статтю.
    • Картинки. Використання картинок буде доречно лише в тому випадку, якщо вони доповнять текст. Зображення приведуть додаткових людей – це плюс. Однак не варто вставляти картинки тільки для цього, так як Яндекс це легко виявить і «покарає». Особливо цінуються унікальні картинки. Якщо боїтеся, що їх вкрадуть – нанесіть на них логотип вашого сайту. Повністю це не захистить, але помітно зменшить кількість дублів.
    • Відео. Воно позитивно впливає на оптимізації. Тому сміливо використовуйте його в статтях.

    Що шкодить оптимізації тексту?

    Мало знати, що треба робити з текстом, необхідно також пам’ятати чого категорично робити не можна.

    • «Вода» в тексті. Раніше пошуковим системам не вистачало інформації і вони буквально вимагали від веб-майстрів довгих текстів, щоб вони містили більше тематичної інформації. Однак отримали зовсім іншу проблему. Статті автори пишуть великі, однак, толку в них зовсім мало. Тепер Яндекс і Google вимагає не стільки великих за обсягом постів, скільки написаних по суті, без зайвої інформації. А статті, які містять непотрібну інформацію – виявляються на останніх позиціях. Тому прагніть не просто набити статтю знаками, а наповнити її корисною інформацією.
    • Помилки. Пошукові системи витрачають мільярди доларів на те, щоб їх видача містила тільки якісну інформацію. Один з показників якості є текст без помилок. І якщо раніше Яндекс розумів тільки орфографічні помилки, то останні тести доводять, що він розуміє та пунктуаційні. А значить, в ТОП будуть потрапляти тільки грамотно написані статті. Отже, писати без помилок – це ще один пункт оптимізації матеріалу.
    • Низька унікальність статті. Вже нікого не здивуєш тим фактом, що пошуковики люблять тільки унікальну інформацію (винятком є хіба, що новинні ресурси). Однак, я вважаю своїм обов’язком ще раз нагадати про це – не копіюйте чужі статті, це шкодить усім і особливо вам, так як витрачаєте свій час даремно.
    • Неправильна подача інформації. Останній тренд цього року – «якісний контент рулить». А якість визначається зручністю читання. Структуруйте написану інформацію, це допоможе не тільки читачам, а й вам – зайняти кращі позиції, або отримати гідну оплату за свою копірайт.
    • Рерайт однієї статті. Не всі автори вміють писати гарні статті і не у всіх оптимізаторів є гроші на гідний копірайт. Тому і ті й інші вдаються до простого рерайту однієї статті. Так от, не робіть такого, якою б гарною стаття не здавалася. Не вмієте писати копірайт? Немає грошей? Тоді просто складіть план своєї статті, знайдіть з різних джерел інформацію, скомпонуйте її і тільки потім отриманий текст отрерайтите, і оптимізуйте під себе.

    Вважаєте, що є спірні моменти? Давайте обговоримо їх у коментарях!