Що таке апдейт пошукових систем?

4

Апдейт – це оновлення баз пошукової системи. Аналізуючи найбільш великі і популярні пошукові системи Рунета (Яндекс і Google), існує два види апдейтів: видачі і рейтингу. Далі ми познайомимо вас з процесами і механізмами апдейта Яндекса і Google, а також розповімо, як проводити їх моніторинг.

Зміст:

  • Що таке апдейт?
  • Апдейти Яндекса
  • Апдейти Google
  • Аналізатори апдейтів

Що таке апдейт?

Апдейт – це процес оновлення чого-небудь.

Слово «апдейт» прийшло до нас з англійської мови – «update». Якщо звернутися до словника, то дане слово має кілька значень перекладу. В контексті нашої теми, апдейт є процесом оновлення результатів пошуку (видачі) та рейтингових даних стосуються сайтів.

Пошуковий апдейт

Пошуковий апдейт спрямований на вдосконалення та актуалізацію пошукової видачі.

Пошукова видача – це «відповідь» пошукової системи на запит користувача.

Даний «відповідь» пошукової системи, як відомо, виражається у переліку сайтів, на яких, на думку пошукової системи, користувач знайде відповідь на своє питання. За замовчуванням, користувачеві на першій сторінці пропонується 10 варіантів відповідей (сайтів). При цьому позиції сайтів у даній видачі шикуються за принципом «рейтинговості», тобто який сайт, на думку пошукової системи, краще відповідає на поставлене питання – той і вище у видачі. Цей процес «рейтинговості» розраховується на основі баз пошукової системи (проіндексованих ботом сторінок сайтів), за спеціальними алгоритмами (набором правил, які встановлюють порядок розташування сайтів у видачі).

Пример выдачи ЯндексаПриклад видачі Яндекса

Зміна видачі при оновленні баз і алгоритмів називається пошуковим апдейтом.

Пошуковий бот

Пошуковий бот – це робот-павук, який бродить по сайтам, сканує їх і зберігає копії бази.

На основі копій сторінок різних сайтів і складаються пошукові бази. Одне з головних завдань пошукового бота – пошук нових сторінок на сайті, а також періодичне пересканування вже збережених і знайдених. Як часто пошуковий бот відвідує сайт, сканує нові і пересканирует старі сторінки, залежить від самого сайту. Якщо пошуковий бот завжди знаходиться на сайті, то нові сторінки і змінені старі – швидше потрапляють в індекс.

Бази пошукової системи

Збережені копії сайтів в пошукових базах, які перебувають у видачі – називаються індексом.

При скануванні сайтів пошуковим ботом, їх збережені копії вносяться в пошукові бази – кеш сторінок. Крім того, вже внесені сторінки сайту, на протязі свого існування, також періодично пересканируются пошуковим ботом і перезаписуються у базі пошуковика.

Коли кеш збереженої сторінки потрапляє у видачу, то вона вважається проіндексованої.

Алгоритми

Алгоритми пошукової системи – це правила і механізми, які відповідають за розподіл позицій сайту у видачі.

У завдання алгоритмів входить аналіз як всього сайту в цілому, так і кожної його сторінки. При розподілі позицій головну роль відіграє кожна конкретна сторінка, що відноситься до запиту (відкритість теми, оформлення сторінок і контенту, оптимізація, поведінкові фактори та ін), позначається на це: якість всього сайту, його тематичність і т. п. При внесенні змін до розрахункові механізми алгоритмів, зміни у видачі відбуваються тільки після апдейта.

Апдейт пошукової видачі – це процес оновлення результатів пошуку, на підставі збережених копій сторінок сайтів, за допомогою актуальних алгоритмів пошукової видачі.

Ось ми і розглянули весь механізм пошукового апдейта, але крім нього є ще один вид апдейтів.

Апдейти рейтингів сайтів

У деяких пошукових систем є так званий рейтинг сайтів, який має свою систему розрахунку. Зважаючи на те, що оновлюються сайти, а також з’являються нові – відбувається апдейт рейтингових показників. Дані показники були впроваджені з метою визначення якості ресурсу. Тим не менше на сьогоднішній день вони не відображають реальної картини якості сайту. Більш детально про рейтингах пошукових систем та їх апдейта, ми розповімо нижче.

Апдейти Яндекса

У пошукової системи Яндекс є 2 види апдейтів: видачі і тИЦ. Їх ми і розглянемо далі.

Пошуковий (видачі)

Апдейт видачі Яндекса відбувається на підставі викладеної збереженої копії. Її викладання, як правило, передує видачі. Збережена копія являє собою копію бази пошукової системи. В індекс Яндекса викладається ця збережена база за певне число, і всі дані просканованих сторінок за цей день. Розглянемо на прикладі.

Пошуковий бот постійно сканує сайти і зберігає свіжі їх копії. У момент апдейта видачі за основу береться збережена копія за певний день. Апдейт видачі Яндекса використовує дані баз, зроблених кілька днів тому, а не ті, що зроблені на день видачі. Як правило, різниця між днем видачі і вдень, за який викладається збережена копія, становить 3-10 днів (але іноді бувало і більше). Якщо апдейт пошукової видачі, наприклад 21-го числа, а збережена копія за 13-е, то цілком ймовірно, що опублікована 13-го числа стаття увійде в індекс, але не факт.

Види апдейтів видачі

  • Текстовий. Сюди входить оновлення баз текстів з збереженої копії, тобто до уваги береться весь новий і змінений текстовий контент.
  • Посилальний. Даний вид оновлення включає в врахування індексу всі посилання з викладеної збереженої копії (зовнішні і внутрішні посилання).
  • Поведінкових факторів. Порівняно новий вид оновлення видачі, в який входить облік зібраних даних щодо поведінки користувачів на тому чи іншому сайті (тривалість перебування або відмови, кількість переходів по внутрішнім сторінкам, коментування, додавання в соціальні закладки та ін).
  • Бази картинок. Вид оновлення, при якому індекс входять всі знайдені ботом картинки на сайтах.
  • Favicon. Таке оновлення несе собою актуалізацію картинки сайту у видачі Яндекса вона відображається праворуч від сайту). Тобто, поки не буде даного виду апдейта, в результатах пошуку Яндекса буде відображатися старий favicon.
  • Зеркальщика. Оновлення виробляє апдейт дзеркал сайту, якщо таке було зроблено.
  • Каталог. До пошукової видачі можна зарахувати і оновлення Яндекс.Каталогу, який включає в себе список авторитетних сайтів, на думку Яндекса, з різних тематик.

Особливості

У кожному апдейте важлива ступінь зміни видачі, яка вимірюється у відсотках. Даний показник вказує, наскільки змінилася видача після апдейта. Якщо ступінь видачі висока, то це вважається хороший апдейт, можливо, що в такому випадку були внесені корективи в алгоритми. Іноді нова сторінка сайту через кілька годин видно у видачі Яндекса, без апдейта. Як вона потрапить на видачу Яндекса без апдейта?

Крім основного пошукового бота, у Яндекса є быстробот, який знаходить нові сторінки і може перманентно проіндексувати їх протягом години, причому відразу відправити на видачу. Протягом доби або двох, на цю сторінку може йти трафік, але потім він пропаде, до повноцінного апдейта. Завдання быстробота – знаходити цікаву і корисну нову інформацію, щоб розбавляти їй видачу. Позиції таких сторінок нестабільні, а стабілізуються тільки після повноцінного текстового апдейта.

Дуже часто можна почути таке визначення як «штормить видачу Яндекса». Це визначення дано процесу, який, як правило, передує апдейту. У цьому випадку позиції сайтів у видачі нестабільні, наприклад, по одному і тому ж запиту сайт може бути на 3-му місці, а через кілька хвилин на 10-му. Такий шторм може спостерігатися від початку процесу апдейта, до моменту його повного завершення.

тіц

тіц – це тематичний індекс цитування. Даний рейтинг Яндекса враховує кількість і якість ресурсів, які посилаються на сайт.

тіц – один з показників якості сайту, на думку Яндекса. Розрахунок рівня тіц сайту залежить від кількості посилань на нього сайтів, їх якості, тематичності, якості самої посилання, її вік, природність і т. п. Не завжди, чим більше посилань на сайт, тим вище його тіц, величезну роль грає їх якість. Зважаючи на те, що нові посилання на сайти з’являються регулярно, а також відпадають старі, періодично проводяться апдейти тіц, в даному випадку перераховуються його показники.

Існує 2 виду поновлення тіц: кнопкове і тулбарное. Кнопковий – це той показник, який відображається на спеціальних кнопках показника тіц на сайті. Тулбарный – це той, який показується в Яндекс.Барі. Незважаючи на те, що значення одне, тим не менше, краще всього орієнтуватися на кнопковий показник, так як він оновлюється швидше.

Коли наступний апдейт Яндекса? На це питання відповісти дуже важко, так як дати апдейтів видачі вибираються хаотично – у них немає ніякого зв’язку і логіки. Скільки б веб-майстри не намагалися прорахувати якусь закономірність у апдейта – так її і не знайшли. Тим не менш, апдейт видачі Яндекса, як правило, відбувається 1-2 рази в тиждень, а апдейт тіц – 1-2 рази в два місяці.

Апдейти Google

У пошукової системи Google є 2 види апдейтів: видачі і PageRank. Давайте розглянемо їх.

Видачі (пошуковий)

Система видачі Google кардинальним чином відрізняється від тієї, яка існує у Яндекса. Справа в тому, що як такого безпосереднього процесу апдейта видачі в Google – ні. Всі апдейти видачі проходять перманентно: що з’явилося новеньке – Google відразу ж змінив видачу. Таких видів видачі і складного викладання збережених копій тут немає – все просто!

PageRank

Page Rank (PR) – рейтинг Google, який вказує авторитетність сторінки. Показник PG розраховується виходячи з кількості і ваги посилань на неї. Апдейт PR відбувається раз в 3-4 місяці. Чутки про скасування PR ходять дуже давно, але до цих пір його рейтинги оновлюються, хоча для російського сегменту інтернету цей показник авторитетності й особливої значущості не несе.

Аналізатори апдейтів

Ну і на завершення нашої статті поговоримо про те, як дізнаватися про апдейта Яндекса і Google.

PR-CY

Дуже хорошим сервісом аналізує апдейти є сайт PR-CY. На цьому сайті відображаються всі апдейти Яндекса і Google. До речі, на PR-CY є сервіс, який може відразу стежити за позиціями, але він платний.

Crhbyijn сервиса PR-CYCrhbyijn сервісу PR-CY

Tools

Ще один дуже хороший аналізатор апдейтів Яндекса на сервісі Tools.promosite. Тут більш детальна і професійна інформація щодо апдейта, штормів видачі та її постійного моніторингу. Рекомендую взяти на замітку і проводити аналіз, коли сталася АП.

Скриншот сервиса Tools.PromositeСкріншот сервісу Tools.Promosite

Від Tools.Promosite можна також встановити Тулбар або додати віджет для Яндекса.

RDS

В RDS-барі теж є галочка, при встановленні якої на панелі буде відображатися дата Апів. Для цього натисніть кнопку бару і виберіть «Параметри».

Кнопка RDSКнопка RDS

Потім виберіть параметр «Дати апдейтів».

Настройка отображения АПаНалаштування відображення АПа

Ось так буде виглядати відображення дат Апів Яндекса в RDS-барі.

Отображение Апов в RDSВідображення Апів в RDS

Пошта

На сторінці Яндекс.Вебмастер можна підписатися на розсилку повідомляла про апдейта Яндекса.

Twitter

Також дані про АПах можна дізнаватися з Twitter, від користувача «@yandexupdates«.

На цьому все. Підписуйтесь на блог і задавайте свої питання по темі в коментарях.