Що таке CPA? Як заробляти на цьому?

4

CPA – це рекламна система, оплата в якому проводиться виключно за вчинення певних дій. Дана модель реклами в Рунеті існує порівняно недавно і поступово набирає обертів. Пропонуємо вивчити її особливості, а також дізнатися про нюанси роботи.

Розглянемо наступні питання:

  • Що таке CPA?
  • У чому сенс?
  • Переваги і недоліки
  • Робота з системою

Що таке CPA?

CPA (Cost Per Action) – дослівно абревіатура з англійської перекладається як ціна за дію.
Також на заході в побуті розшифровка Acquisition Cost Per — ціна придбання.

Це вид реклами, де веб-майстру (адверту), що розміщує рекламу, надходить оплата від рекламодавця (оффера) в тому випадку, якщо користувач, який перейшов з розміщеної реклами, виконає певну дію.

Даний тип реклами прийшов до нас із західного сегменту інтернету. Там CPA користується великою популярністю і має досить хорошу еластичність. У нас, звичайно, CPA лише в процесі становлення, але йому пророкують велике майбутнє і в Рунеті.

Взагалі, CPA як таке не є рекламною мережею. Якщо ж більш детально вивчити його систему, то, по суті, це партнерська програма, яка ставить перед партнерами конкретні умови і задачі для одержання прибутку, з допомогою власних або сторонніх майданчиків.

У чому сенс?

Раціональність

На сьогоднішній день найпопулярнішими типами реклами в інтернеті є: тизери, контекст і банери. Вся їхня суть полягає в тому, що користувач клацає по рекламі і переходить на рекламований ресурс. Таким чином, веб-майстер отримав свою винагороду за цей перехід, а що отримує від цього рекламодавець? У даному випадку рекламодавець отримав +1 відвідувача на свій сайт, можливо, він зробить якесь цільове дію, але вірогідність цього дуже мала, так як у таких переходів більше 80% відмов. В результаті, бюджет рекламодавця розпорошується, а ККД від такої реклами дуже низький.

CPA-мережа, в свою чергу максимально підходить до рекламодавців, так як орієнтована на досягнення конкретних цілей. Оплата партнерам відбувається за конкретне цільове дію їх користувачів. Причому сума оплати за одну таку дію в кілька разів вище, ніж за звичайні кліки по тизерної, контекстної або банерної реклами. Щоб зрозуміти суть CPA розглянемо приклад її роботи.

Приклад роботи CPA

Уявіть ситуацію. Нового інтернет-магазину потрібно розвиватися і залучати клієнтів. Маркетинговий відділ магазину реєструється в CPA-мережі «стає оффером». В описі він вказує свої умови співпраці, наприклад замовлення користувачем певного товару в їх інтернет-магазині.

Вид одной из CPA-сетейВид однієї з CPA-мереж

Веб-майстер також реєструється у цій CPA-мережі і стає адвертом. Далі адверт шукає в базі CPA-мережі офферы, і знаходить згаданий вище інтернет-магазин. Він вивчає умови оффера і аналізує перспективи співпраці з ним, якщо його все влаштовує – він встановлює код на свій сайт.

Користувач з сайту адверта переходить на інтернет-магазин оффера і виробляє у нього покупку. Коли угода між оффером і користувачем відбулася і офферу надійшла оплата – адверт отримує свій прибуток.

Також оффером може виступити власник якогось інфопродукта, мета якого залучити якомога більше покупців, або ж власник відео, якому необхідно збільшити число переглядів свого ролика. Про видах дій у CPA і хто, як правило, виступає у вигляді офферов – розповімо нижче.

Що стосується безпосередньо рекламного блоку CPA, то основні з них: посилання, зображення-посилання або банер. Також це може бути пряма кнопка, при натисканні на яку проводиться дію, наприклад скачування файлу.

Деякі банки пропонують адверту вставити свій кредитний калькулятор, в якому можна вказати суму кредиту, а також період його погашення і щомісячний платіж. Внизу під результатом розрахунку буде кнопка з пропозицією отримати кредит, яка і приведе відвідувача на сайт банку.

Види дій:

  • Купівля товару або інфопродукта;
  • Замовлення послуг;
  • Перегляд каталогу або прайса;
  • Замовлення каталогу товарів або підписка на розсилку;
  • Реєстрація на ресурсі і заповнення профілю;
  • Відкриття рахунку в банку або заявка на кредит;
  • Замовлення онлайн-консультації;
  • Скачування файлів;
  • Відвідування однієї конкретної або кількох сторінок сайту;
  • Перегляд відеоролика;
  • Інші дії.

Це основний список дій, які замовляють офферы. Взагалі, дії можуть бути самими різними.

Хто виступає офферами:

  • Інтернет-магазини;
  • Онлайн-сервіси;
  • Онлайн-ігри;
  • Банки;
  • Автори інфопродуктів, відеороликів тощо;
  • Веб-майстри (скуповують трафік);
  • Інтернет-сервіси.

Саме ці представники найчастіше користуються CPA.

Переваги і недоліки

Переваги CPA для рекламодавців:

  • Економія коштів на рекламу, так як оплата проводиться тільки за цільове дію;
  • Немає фінансових ризиків, так як для більшості офферов будь-яка оплата за дію – це, по суті, просто виплата відсотка адверту з отриманого прибутку, тому такі розтрати передує отримання за це прибутки;
  • Трафік на сайт буде максимально тематичний і цільовий, про це турбується адверт;
  • Не потрібно шукати сайти для розміщення своїх рекламних банерів, не потрібно розбиратися в роботі з Яндекс.Директ, і іншими рекламними сервісами, так як завдання оффера – просто знайти гарну CPA-мережа, все інше покладається на адверта;
  • Висока ймовірність збільшення продажів – так як досягненням потрібних дій буде займатися дуже велика кількість веб-майстрів (адвертов) з різних майданчиків.

Переваги CPA для веб-майстрів:

  • Веб-майстер має більш високий дохід з CPA (але це залежить від сайту), набагато вище, ніж з тих же тізерів і контексту, досвід показує збільшення доходу на 55-85%;
  • Код необов’язково повинен відображатися на всьому сайті, як правило, він розміщується в тематичних статтях;
  • При даному виді діяльності, для збільшення доходів веб-майстер може просто зосередитися на просуванні певних сторінок свого сайту, на яких розміщений код CPA;
  • Веб-майстру не потрібно працювати над CTR та обвішувати свій сайт рекламою (контекстної або тизерної), досить встановити код оффера і працювати над якістю цільового трафіку.

Недоліки CPA:

  • Молодий і розвивається вид реклами, в якому ще мало рекламодавців, а звідси не особливо широкий вибір офферов, їх тематики та видів виконуваних дій;
  • Тривалий період «холда», коли офферам доводиться чекати виплат за виконане користувачем дію десь від 15 до 45 днів;
  • Неможливість адверту отримувати інформацію про кількість виконаних дій його відвідувачів у оффера – все працює на довірі.

Робота з системою

Хто може стати адвертом?

Звичайно, основну частину адвертов складають веб-майстра. Самий ідеальний варіант – це власники тематичних (а ще краще вузькотематичних) сайтів, якщо при цьому знайти оффера з ніші відповідної тематики сайту, то можна отримати досить непоганий дохід.

В якості майданчика для роботи в CPA можуть виступати не тільки сайти.

В CPA можуть брати участь популярні групи в ВКонтакте, блоги, форуми тощо

Крім того, адвертом можуть стати і ті люди, у яких є база E-Mail адрес або номерів телефонів, володарі яких пов’язані однією темою. Тобто база повинна бути тематичною, щоб підходила під нішу діяльності оффера.

Нерідкі випадки, коли адверты не мають сайтів, ні будь-яких баз. Аудиторію для виконання дій оффера вони отримують з допомогою розміщення оголошень в контекстній рекламі (Яндекс.Директ цього не забороняє), або ж викуповують місце під установку своїх CPA-кодів на різних придатних для цього сайтах.

CPA-маркетингом може зайнятися кожен бажаючий, не має навіть свого сайту!

Які CPA-мережі краще?

На сьогоднішній день добре зарекомендували себе такі CPA-мережі:

  • ActionPay.net;
  • Admitad.com;
  • Everad.ru;
  • Ad1.ru

Якщо ви хочете більш докладно познайомитися з CPA, в цьому вам допоможе даний відеоролик.