Що таке оптимізація?

4

SEO-оптимізація – це приведення сайту до максимальної цінності як для користувача, так і для пошукових систем. Чим більшу цінність несе ваш ресурс, тим вигідніше пошуковикам пропонувати його першим, і тим краще для користувачів. У цьому матеріалі ми розглянемо основні моменти, пов’язані з цим процесом.


Зовнішнє просування

«Чорне/сіре» СЕО

Сюди можна віднести різні варіації на тему посилального профілю, начебто покупки посилань на біржах та замовлення прогонів (спам на чужих сайтах).

З відносно нових методів – накрутка ПФ (поведінкових факторів). Тобто замовні переходи на ваш сайт з метою показати пошуковим системам, що користувач довго і з задоволенням знаходиться на сайті (або ж замовні переходи з зворотним поведінкою на сайти конкурентів, з метою вибити їх з перших рядків).

Зовсім вже чорні методи – це злом чужих ресурсів для прихованої проставляння посилань або редіректу.

Всі ці способи спрямовані не на користь для користувачів, а на свої інтереси. Яндекс називає це «маніпулюванням видачею» і, як будь-яка ПС, активно бореться із сайтами, прибегающими до подібної оптимізації.

«Біле» СЕО

Найчастіше під поняття зовнішньої оптимізації потрапляє «посилальна маса» або «посилальний профіль» — тобто посилання на ваш сайт з інших ресурсів. До білих посиланнями відносяться ті, які інші люди залишили добровільно, як пораду чи рекомендацію. Це можуть бути соціальні мережі, форуми, коментарі у блогах та інші місця, де відбувається живий діалог і обговорення.

До самостійної простановке білих посилань я б відніс випадки, коли ваша інформація дійсно корисна і доречна в темі обговорення (В якості ілюстрації – Ответы@Mail.Ru). Як правило, такі посилання не тільки формують у ПС довіру до ресурсу, але і приносять зацікавлений, тематичный трафік.

Внутрішня оптимізація

«Чорні» методи

Тут, як і у випадку з зовнішнім просуванням, інструменти, створені з метою допомогти роботам зрозуміти, про що даний сайт/сторінка, використовуються агресивно. Маніпуляції, приховування, підміна інформації – все це підходить під опис чорних методів.

Найбільш простий приклад – це ситуація, яка склалася в ніші download-сайтів. Люди приходять туди не для того, щоб багато читати, а для того, щоб натиснути на кнопку, отримати файл, і піти. Сайтів, що не мають своєї аудиторії, в якості заробітку залишаються тільки нав’язувані програми/надбудови, завантажувані разом з потрібним файлом. І часто, позбутися від них потім дуже складно.

Особливо активно з такими ресурсами бореться Яндекс: позначає сайти у видачі, як потенційно небезпечні, запобігаючи перехід людини за посиланням. Сайти втрачають трафік і дохід. В результаті, за останній рік-півтора придумувалися самі заплутані схеми, щоб приховати від ПС факт такої монетизації і підкласти в результаті користувачеві те, що йому не потрібно. На щастя, пошуковик на диво оперативно обчислює ці схеми і на даний момент такий вид заробітку поступово сходить нанівець, оскільки будь-які спроби обдурити робота, перешкодити йому побачити посилання або показати чистий файл, а людині – інший, ні до чого доброго не привели.

«Білі» методи

Тут, у першу чергу, варто дотримуватися рекомендації по якості сайтів:

Рекомендації Яндекс | Рекомендації Google

Якщо коротко, то все можна звести до одного питання: чому саме ваш сайт буде корисний користувачеві більше тих, що вже є?

Мова йде про так званої додаткової (додаткової) цінності: що буде виділяти ваш ресурс на тлі аналогічних сайтів? І це зовсім необов’язково повинна бути саме інформація/товар; може бути і те, що допомагає краще зрозуміти суть або робить перебування на сайті більш комфортним.

До додаткової цінності можна віднести:

  • Адаптивний дизайн (автоматичне підстроювання під розміри екрана);
  • Грамотна і структурована подача матеріалу;
  • Якщо ми говоримо про інформаційних сайтах, мета яких – просвіщати, а не продавати послуги, то в першу чергу важливо подбати про те, щоб людина не тільки знайшов те, що шукав, але і отримував інформацію в максимально зручному вигляді;
  • Детальний опис товару та зручний пошук за різними критеріями (для магазинів).

Як приклад, візьмемо 2 магазину спортивних товарів. Ми потрапили на сторінки за запитом «купити диски для штанги» і «придбати гриф для штанги». Кожен магазин пропонує приблизно одне і те ж, але питання в тому, як саме пропонують.

  • У дисках нам важлива вага, посадковий діаметр, матеріал і розміри самого «млинця»;
  • В штанзі важливі її розмір, діаметр і граничний допустимий вага.

Один магазин не дає ніякої інформації з млинців, навіть діаметр відсутня.

1-bad-example

Другий – дає всю необхідну інформацію.

2-good-example

Аналогічний приклад і для грифів: хтось пише допустиме навантаження, а хтось не вважає за потрібне.


Не маючи цих даних, сайт цілком може втратити покупця, який не замовлятиме кота в мішку. Це – наочний приклад, як пропонуючи одне і те ж, один сайт може відрізнятися від іншого.

В іншому, робота йде зі структурою:

  • Виключення з пошуку та сайту непотрібних сторінок;
  • Відсутність зайвих елементів, не несуть користі;
  • Наповнення якісними матеріалами (у випадку з тими ж магазинами інформаційні статті можуть послужити хорошу службу, оскільки з їх допомогою людина може дізнатися про товар і про особливості вибору щось нове і корисне для себе)
  • і т. д.

Висновок

Резюмуючи, білі методи сео оптимізації сайту спрямовані на інтереси користувача, а чорні – на отримання вигоди для себе без урахування інших учасників процесу. Створити корисний, в чомусь унікальний сайт – справа більш складна, ніж зробити «ще один з…». Але для тих, хто любить свою справу, свою нішу і готовий запропонувати додаткову цінність, від якої виграють усі, оптимізація – це захоплюючий виклик. І граючи за правилами пошукових систем, а не прагнучи їх обдурити, білих способів просування буде достатньо.