Що таке PR або Google Page Rank

4

Всім привіт. Продовжуємо вивчати створення сайтів SEO, для того. щоб заробляти на цьому:). У цій статті ви дізнаєтеся про те, що таке Page Rank або Гугл PR.

Page Rank — це технологія Google, міра авторитетності веб-сторінки.

Розрахунок авторитетності ведеться на основі підрахунку посилань, які ведуть на ту чи іншу сторінку.

Придуманий Page Rank був для поліпшення якості пошуку Google. І це їй вдалося. Поява Page Rank вивело Google на лідируючі позиції серед пошуковиків. Зміст його був простий — чим більше посилань веде на сторінку, тим вона корисніша користувачеві. Однак згодом посилання перестали бути радою користувачеві, вказівкою на цікавий сайт. З’являлися обміни посиланнями і покупні посилання, які ми зараз і бачимо.

Природно, що посилання вже вели не на корисні сайти, а на сайти, власники яких заплатили за розміщення. Зрозуміло, що Google був змушений поступово знижувати роль Page Rank при ранжируванні сайтів у видачі. На сьогоднішній день цей вплив не велика, однак в інтернеті повно сторінок, оптимізованих з невеликими відмінностями. І сайти з великою Page Rank будуть у видачі вище.

Отже, Page Rank — це добре. А високий Page Rank ще краще. Тепер про те, на скільки високий він може бути, в чому взагалі вимірюється і як розраховується.

Будь початківець seo-шник вам скаже, що PR (Page Rank) може приймати значення від 1 до 10, і цей самий будь сеошник буде не правий.

Справа в тому, що шкала PR розділена на 10 відрізків, і саме номер відрізка, в який входить PR, ми і можемо бачити.

Ось таблиця відповідності реального Page Rank і того, який ми бачимо:

Реальний PR
від 1 до 10
0,00000001 до 5 1
6 до 25 2
26 до 125 3
126 до 625 4
626 до 3125 5
3126 до 15625 6
15626 до 78125 7
78126 до 390625 8
390626 до 1953125 9
1953126 до нескінченності 10

З таблиці видно, що щоб з циферки 1 дістатися до циферки 2, потрібно отримати набагато менше ваги, ніж від 4 до 5. Це слід запам’ятати і зрозуміти, що чим вище ваш PR, тим складніше його збільшити.

Потрібен хостинг? Читайте рекомендації щодо вибору хостингу.

Розрахунок Page Rank

Формула розрахунку PR виглядає так: PR(A) = (1-d) + d (PR(T1)/C(T1) + … + PR(Tn)/C(Tn)), однак з неї мало що зрозуміло і краще пояснити все на словах. Поки що зауважимо, що у формулі є коефіцієнт загасання d. Його сенс в тому, що одна сторінка не може передати весь свій PR. Передається лише частина. (PR вихідної сторінки не пропадає! Він швидше копіюється, що передається).

Отже..нам потрібно розглянути всі сторінки в мережі, і всі посилання на ці сторінки.
Спочатку всіх сторінок присвоюється певний однакову вагу.
Далі проглядаються посилання. Якщо сторінка 1 посилається на сторінку 2, то остання отримає частину ваги першої (по закінченню перегляду всіх посилань). Якщо сторінка 3 посилається на сторінки 4 і 5, то останні дві отримають в 2 рази менше ваги кожна, ніж сторінка 2, що цілком логічно.

Важливо: при передачі Page Rank, передається вага ділиться між усіма вихідними посиланнями в рівній мірі.

Як тільки ми переглянули всі сторінки, їх вага змінюється на кількість PR, що ми нарахували.

Тепер алгоритм повторюється заново, адже вагу сторінок вже змінився, і PR одних сторінок вище, в інших нижче (на перші було більше посилань). Варто зауважити, що сторінка, отримали більше PR, тепер зможуть передавати більшу вагу з вихідними посиланнями.

Підрахунок повторюється кілька разів. Розробники алгоритму Google свого часу довели эргодическую теорему, яка говорить, що кількість таких повторень звичайно. Що ж, повіримо їм.

І один такий перегляд всіх сторінок і посилань — дуже трудомісткий процес. Скільки в мережі сторінок? А скільки посилань? Найпотужніші сервера, не можуть оновлювати PR постійно. Тому Google оновлює Page Rank (апдейт PR) досить рідко — раз на 1-2 місяці.

Отже, ми з’ясували:

1. Для простоти PR зображують одне бальною шкалою, проте, це не справжній PR.
2. Вплив PR на видачу не фатально, але ніколи не зайве.
3. Із зростанням PR, доводиться витрачати все більше сил на його збільшення.
4. Сторінка не втрачає свою вагу при передачі.
5. Сторінка передає лише частину своєї ваги.
6. Чим більше PR початкової сторінки, тим більшу вагу вона може передати.
7. Передається вага ділиться між сторінками при наявності декількох посилань в рівній мірі.
8. За досить простою формулою, підрахунок PR дуже складний з-за великих обсягів даних.
9. Оновлення (АП, апдейт) PR зазвичай відбувається раз в 1-2 місяці.
10. Оскільки PR — характеристика, притаманна сторінці, а не сайту цілком, то сторінки сайту передають вага один одному.

При ранжируванні важливий не тільки кількість і якість посилань (Page Rank), але й текст, яким задана посилання. Але це вже зовсім інша історія…

Тепер ви знаєте що таке PR, як він розраховується і для чого потрібен.