Що таке ранжування?

3

З цієї статті ви дізнаєтеся не тільки про те, що таке ранжирування сайту в пошукових системах, але і зможете краще зрозуміти, що саме на нього впливає. Дізнатися більше, ніж самі пошуковики ми не зможемо, але те, про що вони заявляли в відкриту, можна і потрібно використовувати для поліпшення свого ресурсу. Про це і піде мова.


Загальний опис

Цей термін означає порядок, в якому сайти відображаються в пошуку по будь-якому запиту. Кожна пошукова система має свої чинники впливають на ранжирування, тому не завжди високі позиції в одній ПС означають такі ж – в інший. Яндекс дотримується філософії штучного інтелекту (під назвою MatrixNet): люди, аналізують видачу, своїми рішеннями навчають алгоритм приймати рішення самостійно на основі накопиченого досвіду. За словами Яндекс, вони враховують понад 1000 факторів, які і складають їх алгоритм ранжирування сайтів.

Google, у свою чергу, більше покладається на ручну працю, оскільки на їх думку повна автоматизація все одно здатна допускати безглузді помилки. Т. к. оцінка сайту в цій ПС більше залежить від людського погляду, і елементи, які впливають на ранжирування, потрібні в меншій кількості. Зараз їх близько 200.

Фактори

Внутрішні

До цієї категорії відноситься все, що пов’язано з сайтом:

  • Коректна робота ресурсу;
  • Оптимізація;
  • Релевантність;
  • Наявність фільтрованого змісту;
  • Часте оновлення;
  • І т. д.

Коректна робота

Якщо пошуковий робот кілька разів потрапить на ваш сайт в той момент, коли хостинг або сервер буде «лежати», то ПС в підсумку дає негативну оцінку: немає сенсу показувати людям посилання, по якому можна перейти. Сюди ж варто віднести і IP, на якому розташований сайт: якщо на ньому більшість ресурсів – марні (спам, зафильтрованные сайти тощо), то і на ваш дивитися будуть упереджено. Вирішується це покупкою хорошого хостингу (читайте відгуки) або окремої IP-адреси. Коштує така послуга, в середньому, 1-2$/місяць.

Оптимізація

Це взагалі окрема стаття і, можливо, не одна, але якщо говорити в загальному, то в першу чергу зверніть увагу на зміст матеріалу і його структуру. Ключові слова в Title і H1 добре працюють, але в першу чергу орієнтуйтеся на те, щоб той же Title чіпляв відвідувача, а не робота, оскільки кінцева мета – трафік, а не позиції. Якщо ви опинитеся на перших місцях без чіпляється, або просто зрозумілого заголовка, то віджахнете користувача. Сюди ж віднесемо і оформлення фрагмента – текстового опису, розкриває суть статті.

Структура статті – ще одна важлива складова. Роботи легко відрізняють добре структурований, розбитий на смислові блоки текст від набору слів і пропозицій, що зливаються у величезну «онучу», яку важко читати.

Релевантність

Раніше вже згадувалося про те, що таке релевантність. Коротенько, це показник того, наскільки пропонований матеріал здатний відповісти на запити, за якими його шукають. Одним з важливих критеріїв тут є поведінки користувача (у статті про релевантність, до речі, вже порушувалися поведінкові чинники ранжирування сайту): якщо людина потрапляє на сайт, але швидко з нього йде і переключається на сусідні – швидше за все, такий ресурс для нього марним, тобто не відповідає на запитання. Коли таких «сигналів» набирається достатня кількість, пошуковики переглядають позиції по таким запитам.

Пошукові фільтри

Знову повертаємося до змісту. І в Google, і в Яндексі пошук ділиться на 3 види: без фільтра, з помірною, і з жорсткою фільтрацією. Мова йде про зміст «для дорослих»: відверті або близькі до того зображення, наявність нецензурної лексики – все це може змусити ПС «переселити» такі сторінки під більш жорсткий фільтр, який не включений за замовчуванням при пошуку, що означає одне: ваш сайт просто не побачить більшість людей. Позиції є, а трафіку – ні.

Оновлення сайту

Це стосується як частого оновлення самого сайту (додавання нових матеріалів), так і конкретних сторінок, які займають ті чи інші позиції. Загальний сенс простий: якщо сайт оновлюється, значить, він прагне бути актуальним. Це підстьобує роботів заглядати до вас все частіше і частіше. В один день ви навіть можете виявити «павука-быстробота» — тобто ваші сторінки будуть потрапляти в індекс пошукових систем самостійно протягом 24 годин (часто, що й кількох хвилин).

Але навіть якщо у вас маленький сайт зі статичними сторінками, і додати до вже існуючого матеріалу щось нове і актуальне не вийде, подбайте хоча б про регулярно з’являються коментарі, які індексуються ПС (наприклад, віджет від соц. мережі ВКонтакте пошуковики не розуміють).

Зовнішні

Тут найпопулярніших і активно використовуваних факторів не так багато, але добитися їх якості не так просто.

Посилальний профіль

В ідеалі, посилання на ваш сайт повинні приходити від користувачів. Це означає, що ваш матеріал користується попитом і просто актуальне. Значить, і сайту більше довіри. Що ж до покупних посилань, то одні вважають, що ПС давно може їх відрізняти від природних (Алгоритм Яндекса «Мінусинськ» покликаний якраз відсіяти покупні посилання, знижуючи сайти за їх використання), а інші вважають, що все це – блеф, а навіть якщо й правда, то скасування обліку покупних посилань зробить видачу тільки гірше, тому від них не відмовляться.

Але навіть якщо ви купуєте посилання, подбайте про їх якості: шукайте тематичні майданчики з трафіком, малою кількістю вихідних посилань і високим рівнем довіри ПС. На допомогу 2 популярних сервісу перевірки донорів: CheckTrust і XTOOL.

Соціальні сигнали

І Гугл і Яндекс стежать не тільки за посиланнями, але і за тим, як часто і активно «миготить» ваш сайт в соц. мережах. Тут та ж логіка, що й з посиланнями: чим активніше вас обговорюють і діляться інформацією – тим більш якісний ресурс.

У Яндекса так і зовсім є власний віджет соціальних кнопок, який безпосередньо пов’язаний з Метрикою – їх же сервісом аналітики. Ця зв’язка дозволяє бачити, в яких мережах, коли і скільки разів поділилися тієї чи іншої записом/сторінкою. Само-собою, що Яндекс цю інформацію враховує і при ранжируванні.

Висновок

Тепер ви уявляєте, що таке ранжирування сайту. Пошукові системи дають веб-майстрам можливість впливати на цей процес, але лише до тих пір, поки замість користі такі ресурси не починають завдавати шкоди. Повний список своїх факторів ПС зберігають в таємниці – це козир, який завжди залишає останнє слово за алгоритмами.