Що таке SEO і хто такий сеошник?

4

Ви, напевно, вже зустрічали на сайтах і блогах думка, що кращий заробіток в інтернеті — заробіток на своїх сайтах. Зустрічали і інструкції і поради щодо створення. Хтось з вас пробував зробити власний сайт, але так і не отримав віддачі, а хто-то відразу подумав про те, що таких сайтів дуже багато і відшукати ваш в пошукових системах користувачеві буде важко. На форумах вам писали, що потрібно вчити СЕО, однак що таке SEO так ніхто і не сказав..

Саме проблемою підвищення позиції у видачі пошукових систем і займається SEO.
Іншими словами: SEO — це набір методів, спрямованих на підвищення позицій сайту у видачі пошукових систем по якомусь запиту.
Ідея проста: Чим вище ваш сайт у видачі пошукових систем, тим більше на сайті буде відвідувачів. Чим більше відвідувачів, тим більший доход буде приносити сайт.

Розшифровується SEO як Search Engine Optimization — пошукова оптимізація.

Методів підвищення позицій дуже багато, і випадків, коли потрібно застосовувати той чи інший теж велика кількість, так що SEO — це ціла наука.
З іншого боку в SEO майже точно немає доведених фактів і 100%-их прийомів, немає гарантії, що вам вдасться просунути сайт вище, ніж інші. Так що SEO можна порівняти і з шаманськими танцями з бубном. Але неважливо, з чим порівнювати SEO, важливо, що пошукова оптимізація — цікавий, перспективний і досить вигідний процес.

Тут не будуть детально описані способи оптимізації сайту, ця стаття про те, що таке SEO, хто такий сеошник і з чого почати вивчати SEO.

Хто такий сеошник?

Люди, які займаються SEO — оптимізатори або СЕОшники (розм.).

Можна розділити оптимізаторів на 2 категорії:
1) Ті, хто займається SEO професійно, при цьому просуваючи сайти своїх клієнтів за певну суму.
2) Ті, хто просуває власні сайти з метою заробити на них.

Зазвичай перші більш професійно підходять до роботи, більш підковані в теоретичній частині. Другі — практики, рідко вивчають алгоритми пошуковиків, користуються своїми напрацюваннями.

Часто зустрічаються і ті, хто просуває і свої сайти і сайти замовників, так і сеошники першої категорії зазвичай приходять з другої, тобто починають вивчати СЕО-оптимізацію на своїх сайтах, а з чого почати вивчати SEO Вам, написано в кінці посту.

Методи оптимізації

Прийоми оптимізації сайтів — тема окремої статті, навіть статей. Зараз скажу лише, що в загальному вигляді SEO зводиться до двох речей — створення сторінок на сайті, релевантних потрібного запиту і отримання посилань з інших сайтів.

З посиланнями більш або менш зрозуміло, а першу фразу поясню:
«Сторінка релевантна запитом» означає, що вона відповідає на питання запиту, містить потрібну інформацію.
Наприклад, запит «автомобільні новини», сторінка з цими самими новинами буде релевантна, а сторінка кулінарного сайту немає.
Якщо говорити зовсім просто, то пошукові системи визначають релевантність за наявністю слів і фраз із запиту на сторінці та їх кількості. Чим більше цих ключових фраз або слів, тим сторінка релевантні. Значить, вона буде цікавіше користувачеві, значить, вона буде вище у видачі.

Ну, це в ідеалі. На практиці все складніше.. Але варто запам’ятати, що всі пошуковики прагнуть видавати користувачу найбільш релевантні і корисні сторінки. Це потрібно пам’ятати при оптимізації.

SEO — біле, сіре ,чорне

Як написано вище — в ідеальному випадку першим у видачі буде самий зручний, корисний та якісний сайт. Однак алгоритми пошукових систем не досконалі. Пошуковик не може оцінити зручності навігації, краси дизайну, точності інформації і т. д. Тому просунути на перші місця можна далеко не самі корисні сайти.

Звідси виходить поділ методів оптимізації на 3 групи:

Біле SEO.
Створюється якісний сайт. Наповнюється великою кількістю корисних текстів. Ведуться роботи над підвищенням якості сайту з точки зору користувача. Тексти залишаються природними, без штучного збільшення кількість згадок ключевіков. Посилання виходять також природним шляхом (на хороший сайт завжди хто-небудь пошлеться).

Чорне SEO.
Про те, що таке чорне SEO є різні думки, але ось основні ознаки:
Про користувача тут думають мало. Основний метод — штучне збільшення кількості ключових слів в тексті, причому значне збільшення. Метод отримання посилань — спам. Зазвичай такі сайти робляться для одержання великої кількості відвідувачів і відправки їх на інший сайт. Такі чорні сайти називають дорвеї. Їх не люблять як користувачі, так і пошукові системи. Останні з ними активно борються, тому дорвеї довго не живуть. Виключення — якісні дорвеї, створені досвідченими сеошниками.

Серео SEO
Щось середнє між першими двома методами. Сайти робляться хоч і для людей, але кількість ключевіков підвищується (на шкоду якості тексту). Закуповуються посилання з інших сайтів. Хоча Сіра оптимізація і не заборонена, якщо з нею переборщити, то можна отримати санкції від пошукових систем.

C чого почати вивчати SEO?

Вище вже написано, що сеошник повинен знати багато і вміти цим користуватися. Друге приходить з досвідом, а перше з втомленими від читання очима.
Статей і книг зараз вистачає, щоправда не всі вони однаково корисні, не всі підійдуть новачкові.
Мені в свій час у вивченні SEO допомогло створення цього блогу. Я писав пости про оптимізацію і разом з цим дізнавався нове.
Ви можете зробити, а можете почати посилено читати.

Почати рекомендую з загальних статей і поступово заглиблюватися в тему.
Можете почати з прочитання книги Ігоря Ашманова «Оптимізація і просування сайтів в пошукових системах». У ній розписані загальні принципи роботи пошукових систем, оптимізації, просування, реклами в мережі і т. д. Книга старувата, але ці принципи не змінилися.
Після прочитання цієї книги, стане зрозуміло, про що йдеться в сео-блогах.

В іншому, C чого почати вивчати SEO вирішувати Вам. Головне досягти результату.

Тепер ви знаєте поняття SEO, хто такі сеошників і чим вони займаються.