Що таке сніппет?

3

Якісний текст і високі позиції – ще не гарантія того, що ваш сайт буде відвідуваним у видачі. Тут і вступає в гру сніппет. Нерідко саме його грамотне складання дозволяє зібрати більше трафіку на нижчих позиціях. Про те, що таке фрагментом, як його скласти, і що з себе представляє перевірка фрагменту, ви дізнаєтеся в цьому матеріалі.


Загальна інформація

Для початку саме визначення. Сниппет сайту у видачі – це короткий опис, виведене пошукачами прямо під посиланням на сторінку. Спочатку це був просто текстовий блок, але зараз пошукові системи дозволяють підключити до нього масу доповнень. Все б добре, але Яндекс і Google мають як загальні, так і унікальні функції, і навіть перевірка фрагменту відбувається по-різному. Простіше кажучи, кожна ПС по-своєму розуміє, що таке сніппет. Тому намагайтеся написати такий текст, який:

  • Містить слова з пошукових запитів, під які написана стаття;
  • Викликає бажання прочитати ваш матеріал, а не сусідній, тобто дає користувачеві зрозуміти, що тут він знайде те, що шукає.

Все це помітно підвищить клікабельність фрагменту та, за умови, що ваш сайт дає потрібну інформацію, вплине в подальшому на позиції. Залишилося розібратися, який саме текст яка ПС візьме для опису.

Що таке сніппет Яндекс?

Для прикладу візьмемо запит «як підстригти кота», фрагменти сайтів тут показові.

1-snippets

По-перше, зверніть увагу на другу посилання: три крапки поділяє 2 шматка тексту, взятих з різних частин сторінки:


Перший «шматок»

Другий «шматок»

Тепер видно, що таке сніппет для Яндекса: це текст (120-240 символів), що містить найбільш відповідні ключові слова. Ось чому важливо зробити такий текст (абзац) самостійно. Адже якщо ПС його не зустріне, то сформує своїми силами, і ви отримаєте непривабливе, і нецікаве опис (за принципом «я його зліпила з того, що було»).

А ось наступний сайт (KakProsto) з прикладу явно виділяється на тлі інших: і розмір тексту, і відсутність підсвічених ключових слів. Це – приклад того, як виглядають розширені сніппети. Перевірка фрагменту в коді сторінки показує, що ми дійсно маємо справу не з простим meta-description, а з розміткою schema.org (Яндекс її частково підтримує).

Про те, як складати подібні описи на практиці, можна написати не одну статтю. Для загального розуміння того, що таке сніппет з розширеним функціоналом, умовно розділимо цей функціонал на 2 категорії:

  • Інформаційні
  • Для організацій
  • Інформаційними вважаються розширені сніппети, безпосередньо не пов’язані з комерційною діяльністю:

    • Рецепти (видачі відображається список інгредієнтів);
    • Питання/відповіді (Посилання відображає питання, фрагмент – кращий відповідь);
    • Відображення картинки або відео в сніппеті;
    • Інформація про скачуваному файлі.

    До других видів розмітки фрагментів відносяться такі елементи, як:

    • Години роботи;
    • Адреси;
    • Номери телефонів;
    • Цінники;
    • Вартість доставки товару по місту;
    • Оголошення;
    • Посилання на акаунти в соц. мережах.

    Реалізація

    Для інформаційних опцій все робиться за допомогою додавання спеціальних тегів в html-код сайту, які потім залишиться перевірити на працездатність. Вам знадобляться 2 посилання:

  • Опис значень мікророзмітки в Яндексі
  • Перевірка фрагменту через Я. Вебмастер
  • Коммереческие елементи оформлення можна додати при реєстрації в різних сервісах Яндекса:

    • Наприклад, якщо організація буде зареєстрована в Я. Довіднику, через Вебмастер можна буде вказати майже все необхідне.
    • Цінники і доставка підключаються при наявності магазина в Яндекс.Маркет.

    Перевірка фрагментів в цьому випадку буде здійснюватися вже через сторінки Вебмастера. Більш докладна інформація – в довідці для організацій.

    Що таке сніппет Google?

    Основа у вигляді текстового блоку береться з мета-тега description (максимум 160 знаків з пробілами). Тут теж є розширені сніппети, які поділяються на інформаційні і комерційні. Перевірка фрагменту одного з сайтів (для якого Яндекс, як бачили, склав текст сам) в Google доводить, що саме description відіграє важливу роль:


    Сниппет у видачі

    Він аналогічний опису в коді

    У нашому прикладі доступні наступні опції:

    • Рейтинг матеріалу (відображається у видачі у вигляді зірочок)
    • Висновок відео в сніппеті
    • Авторство, дата, заголовок
    • Хлібні крихти (навігація)

    Реалізація

    Щоб оформити розширені сніппети, скористайтеся Редактором розмітки:

    1. Перейдіть по посиланню.

    2. Введіть адресу статті, виберіть тип розмітки.

    6-google-snippet-type

    3. Виділіть ділянки статті, задавши їм відповідний параметр.

    7-google-snippet-markup-tool

    4. Натисніть «Створити HTML».

    На виході ви отримаєте код сторінки. Якщо використовуєте CMS, то просто внесіть елементи в ваш шаблон, який відповідає за висновок матеріалів. Гарантій, що такі фрагменти Гугл обов’язково врахує, немає. Робот, отримуючи дані про розмітку, проводить їх аналіз та може порахувати інформацію марною або неактуальною. Але найчастіше це працює. Якщо сумніваєтеся в тому, що все зробили правильно, то в інструментах Google є проста перевірка фрагменту, яка вкаже на можливі недоліки.

    Висновок

    Ви отримали базове уявлення про те, що таке сніппет і як зробити його одним з ваших конкурентних переваг. Оформлення та перевірка фрагменту індивідуальні для кожної ПС, але використовуючи їх керівництва та довідки, легко вибрати потрібні параметри. Парадокс, але так ви пропонуєте грамотне юзабіліті ще до того, як користувач потрапляє на сайт.