Що таке траст сайту, як його перевірити і наростити

3

На форумах часто можна зустріти вживання виразу «траст сайту». Поняття це дуже загадкове і розмите, адже єдиного визначення для цього терміна не існує, і кожен оптимізатор трактує його по-своєму.
Ясно, що траст це фактор, який надає важливе вплив на індексацію сайту і його ранжування по потрібних запитах. Трастовий сайт простіше просувати, він з легкістю обходить інші сайти в серпі.

Читач, що володіє мінімальними знаннями англійської мови, вже переклав для себе слово «trust». Для тих, хто в англійській ні бум-бум пояснюю, що trust перекладається як довіра. Під трастом сайту мається на увазі рівень довіри пошукових систем нашого веб-ресурсу, його авторитетність в очах робота.

Які фактори впливають на траст сайту?

Ніхто крім співробітників пошукових систем не має точної інформації про те, як вони працюють. Тому робити якісь висновки про трасти та алгоритмах його підрахунку можна тільки грунтуючись на власних спостереженнях, заявах представників пошуковиків, логіці і здоровому глузді.
Якщо вірити Іллі Сегаловичу (директор з технологій і розробки компанії Яндекс), формула розрахунку трасту в Яндексі постійно змінюється, а алгоритм підрахунку є самообучающимися.
Принцип його роботи такий:
Спочатку ацессоры переглядають тисячі сайтів, сортуючи їх вручну за різними категоріями: якісні, сумнівні, відверто непотрібні для користувачів. Потім роботи аналізують сайти з кожної групи, намагаючись виявити риси, характерні для кожного типу ресурсів. З часом, алгоритм накопичує достатньо інформації для аналізу всіх сайтів з бази індексовані, і починає «роздавати» траст.
Google розраховує траст за схожою технологією.

Як перевірити траст сайту?

Напевно вам вже цікаво, як перевірити траст сайту, як оцінити довіру пошукових систем до свого ресурсу? Для початку потрібно ще раз сказати, що траст це дуже розмите поняття, і виміряти його з точністю до сотих часток відсотка, звичайно, неможливо. Можна підрахувати тільки «на око», тим більше що одиниці вимірювання довіри ще не придумано.
Існує сервіс xtool.ru дозволяє дізнатися траст сайту. Сказати чесно, я так і не зрозумів значення чисел, які цей сервіс генерує у відповідь на запити користувачів. Та й самі розробники зізнаються, що алгоритм роботи їх дітища далеко не досконалий, і часто видає абсурдні значення із-за змін в роботі самого Яндекса.

Що дає траст сайту?

Кожен вебмастер, який бажає досягти високої відвідуваності на своєму проекті, повинен працювати над трастом сайту.
По-перше, трастові сайти вище ранжуються. Очевидно, що Вікіпедія – трастовий сайт, тому вона окупувала Топи по більшості інформаційних запитів.
По-друге, трастові сайти не відчувають проблем з індексацією. Матеріал з таких сайтів швидко потрапляє в індекс і відразу займає високі позиції. Яскравий приклад – exler.ru, який забив топи гугла своїми сторінками за запитами, пов’язаними з різними гаджетами.

Як підняти траст сайту?

Очевидно, що траст – це величина, яка складається з позитивних і негативних з точки зору пошуковиків характеристик.

Ось список найбільш важливих факторів, що мають пряме відношення до трасту:

  • Вік сайту. Чим старше сайт, тим більше довіри викликає у пошукачів.
  • Зовнішні посилання на сайт, як куповані, так і природні. Очевидно, що природні посилання передають більшу вагу, адже якщо на сайт посилаються, значить він дійсно корисний людям. Так само очевидно, що пошукачі далеко не завжди можуть відрізнити покупну посилання від природної, але це вже тема для окремої статті, яку ви можете прочитати тут.
  • Вихідні посилання з сайту. Чим їх менше, тим краще. Ясно, що сайт лінк-смітник, нахабно торгує посиланнями, не може розраховувати на довіру пошукових систем. Власник такого ресурсу повинен бути радий хоча б тому, що його дітище все ще тримають в індексі. Втім, існує теорія, згідно з якою кілька посилань на великий ресурс типу Вікіпедії або Кинопоиск дозволяє трохи підняти траст. Ця теорія потребує ретельної перевірки.
  • Сайт повинен бути наповнений якісним контентом. Ресурс, який копіює чужі матеріали, не буде користуватися довірою пошуковиків.
  • Унікальний дизайн, валидная верстка, внутрішня оптимізація, швидкість генерації сторінок – важливі фактори, які можна об’єднати в один.
  • Інтерес сайту для користувачів. Браузери для більшості відвідувачів наших з вами сайтів просто обвішані тулбарами, в тому числі від Яндекса і Гугла. Ці тулбари дозволяють пошуковим системам відстежувати поведінкові фактори, які останнім часом набувають все більшого значення.
  • Наостанок процитую Яндекс: «Думайте про користувачів, а не пошукових системах». Сайт, який буде цікавий відвідувачам, швидше за все сподобається і пошуковикам.