Що таке юзабіліті сайту?

2

Сьогодні ми поговоримо про юзабіліті сайту. Ви дізнаєтеся, що це таке, познайомитеся з основами юзабіліті, дізнаєтеся навіщо це потрібно. Загалом невеликий вступний курс…

На сучасному етапі важливою умовою ефективності веб-сайту, особливо комерційного, є забезпечення його юзабіліті. Цей термін прийшов до нас з повсюдного англійської («usability») і означає зручність у використанні, ергономічність.

Юзабіліті сайту – це організація структури даних, що дозволяє відвідувачеві без особливих зусиль знаходити потрібну інформацію, не обтяжуючи себе зайвим пошуком на сайті. Аналітичні дослідження показали, що в середньому відвідувач проводить на сайті близько двадцяти семи секунд, причому досить рідко прокручує сторінку до кінця. Тому, якщо на сайт не відповідає сучасним поняттям в області організації виводу даних, зручного для користувача, всі зусилля по його просуванню можуть піти прахом, бо відвідувач не знайшовши потрібної інформації на сайті і не утруднюючи себе пошуком, просто піде на більш дружній для користувачів ресурс.

Для того, щоб забезпечити найбільш ефективне юзабіліті сайту, необхідно знати особливості подачі інформації в Глобальній мережі. Матеріал на сайті, на відміну від книги, побіжно проглядається користувачами з того, що насамперед кинутися в очі. У зв’язку з цим, важливим принципом організації даних в інтернеті стала максимальна простота і зручність інтерфейсу. Для цього необхідно знати ряд технічних прийомів, які дозволять реалізувати основні принципи юзабіліті на вашому сайті.

Так, що стосується навігації на сайті, доцільно реалізовувати такі моменти, як загальна (наскрізна) навігація на весь сайт, розміщення логотипу сайту на верхній лівий кут, причому логотип повинен бути кликабельним і за посиланням вести на головну сторінку сайту, наявність контактних даних в шапці і підвалі сайту, використання «хлібних крихт», виділення в меню поточного розділу, чітке виділення посилань.

Що стосується головної сторінки, то при її оформленні необхідно звернути увагу на наступні моменти. Перш за все, на ній повинна бути повна вичерпна, але разом з тим лаконічна інформація про сайт, організований висновок найцікавіших новин і привабливих комерційних пропозицій, постів з корпоративного блогу, якщо він є. Обов’язково на головній сторінці повинні бути присутніми підписка на розсилку новин.

Величезне значення для організації зручностей для відвідувачів на сайті має його текстове оформлення. Специфіка подачі інформації в мережі така, що попитом користуються лаконічні, разом з тим ємні тексти. Для оформлення текстових матеріалів необхідно використовувати так звані шрифти без зарубок (Arial, Arial Black, Verdana, Tahoma), так як вони зручніше читаються з екранів моніторів. Слід уникати різких контрастних тонів між фоном і текстом. Найбільш оптимальним є білий фон і темний шрифт тексту.

Важливим елементом забезпечення юзабіліті сайту є система організації його пошуку. Найбільш оптимальним є наявність форми пошуку на всіх без винятку сторінках сайту. Пошук повинен здійснюватися тільки по самому сайту, бо для інших ресурсів є пошукові системи. Видачу результатів пошуку необхідно зробити ідентичною видачі в пошукових системах, причому обов’язково враховувати можливі помилки при введенні потрібного запиту на пошук («Може бути , Ви мали на увазі [вірне написання запиту]?»).

З тим що таке юзабіліті, розібралися. Це, звичайно тільки основи. Юзабіліті — ціла наука, і якщо у вас немає часу на глибоке вивчення цього питання, зверніться до фахівців. Вони проведуть аудит юзабіліті, все протестують і нададуть звіт з порадами вам.

Слід зазначити, що реалізація юзабіліті є невід’ємним елементом кожного сайту, та його реалізацію необхідно продумувати вже на етапі проектування ресурсу. В іншому випадку, ви можете дати своїм потенційним конкурентам потужне перевагу, яке рано чи пізно змусити вас переробляти дизайн сайту.