Скасування посилального ранжирування Яндексом

3

Протягом тривалого проміжку часу серед веб-майстрів ходили чутки, що Яндекс перестане враховувати зовнішні посилання при ранжуванні сайту. З кожним роком ці розмови і припущення ставали приводом дискусій та суперечок на SEO-блогах і форумах веб-майстрів. На початку 2013 року багато авторитетних веб-майстри у своїх блогах почали відзначати те, що зовнішні посилання перестали виробляти бувалий ефект, що дало привід з новою силою обговорювати це питання.

Тривала відсутність посилального апдейта Яндекса восени 2013 року лише посилювало ажіотаж навколо цієї теми, що багато хто визнав непрямим доказом того, що посилальний апдейт взагалі скасований. Поряд з цим проскакувала інформація від веб-майстрів, що ними були проведені закупівлі посилань, але ефекту вони не дали. Апогеєм у всій цій ситуації стала конференція IBC Russia, де представник від Яндекса заявив, що з січня 2014 року при ранжируванні Яндексом не будуть враховуватися посилання. Давайте ж холоднокровно проаналізуємо дану ситуацію: чи дійсно більше посилання «не рулять», чому таке відбувається і що робити далі!? Далі про це все по порядку.

Діють ще зовнішні посилання?

Після відомих подій, коли обстановка трохи вляглася, давайте ж подивимося, чи справді відбулося скасування посилального ранжирування Яндексом!?

По-перше, не потрібно панікувати, так як на конференції було сказано, що нововведення стосуватиметься поки тільки комерційної тематики, і тільки регіону – Москва. Згодом це поширитися на інші регіони. Що з цього можна винести? Якщо ви маєте сайти комерційної ніші в інших регіонах, то переживати вам найближчим часом не варто. Що стосується тих, хто має сайти в некомерційній ніші, то можна не переживати, принаймні, в найближчий рік точно. Залишається незрозумілим лише одне питання, які точно теми охоплює поняття «комерційні тематики»… Можна припустити, що це запити, пов’язані з купівлею товарів, замовлення послуг, різні сервіси і т.п. Таким чином, можна провести паралель і зробити висновок, що посилання перестануть впливати на ранжирування комерційних запитів.

По-друге, грунтуючись на особистих результатах, посилання досі приносять свої плоди. Так, результати аж ніяк не такі, як були раніше, але, тим не менш, вони є і можна з повною впевненістю сказати, що посилання досі працюють. Інша справа, що це за посилання і який їх ККД.

Протягом декількох років Яндекс вивчав покупців посилань, продавців посилань — аналізуючи їх ресурси, і, звичайно ж — біржі посилань. На основі цього Яндекс в абсолютній більшості випадків може визначити: продажна це посилання чи ні. Більш детально про посиланнях ми зупинимося нижче, тут же відзначимо, що на сьогоднішній день дають ефект тільки якісні посилання.

Link - ссылка

Чому Яндекс вводить скасування посилального ранжирування?

Новина про те, що посилання перестануть працювати, розбурхала всіх власників сайтів, як тих, хто купує посилання для просування своїх позицій в пошуковій видачі, так і тих, хто ці посилання продає. Але давайте проаналізуємо, чому так відбувається?

Напевно, багато хто з вас знають одну з основних причин такого кроку, це в свою чергу — покупні посилання. Ні для кого не секрет, що абсолютна більшість зовнішніх посилань на сайти – покупні. При цьому, як вже було сказано раніше, Яндекс вміє розпізнавати: де купити посилання, а де природна. В увазі широкого використання покупних посилань, Яндекс вирішив боротися з цим, так як прагнути до «чистоті» та якістю видачі. Боротьба велася в двох напрямках: песимізація сайтів торгують посиланнями і поступове зниження значимості зовнішніх посилань при ранжируванні.

Інша справа, чому б не відмовитися від посилань з сайтів, на користь посилань з соціальних мереж!? Тим більше, зараз соціальні мережі користуються тотальної популярністю, і у кожного користувача є акаунти в різних соціальних мережах. Якщо Яндекс прагне до природності і користувачам, то що інше може показати їх симпатію до ресурсу і до контенту, розміщеного на сайті, як не запис на соціальній сторінці. Тим більше, адже вже багато разів говорилося про те, що за допомогою соціальних мереж можна прискорити індексацію сторінок сайту.

Якщо посилання на сайтах – це дороге задоволення, то закупити посилання в соціальних мережах – коштує в десятки разів дешевше, тому якщо ж ефективність SMO буде доведеною, то почнеться тотальне просування сайтів у соціальних мережах. І тут справа не в тому, що цей вид просування через деякий час перестане впливати на ранжирування, саме по собі його впровадження дуже складно, так як вже сьогодні є велика кількість «посилального спаму» в соціальних мережах, який Яндекс повинен вміти розпізнавати.

Але мало хто замислювався над другою причиною такого кроку Яндекса – це Директ. Пряму вигоду від скасування посилального ранжирування отримає Яндекс.Директ, так як комерційні ресурси почнуть замовляти розміщення контекстних посилань і вже мільйони рублів будуть йти не веб-майстри розміщують посилання і не бірж з їх продажу, а безпосередньо партнерам Діректа. Саме тому нововведення стосуються виключно комерційної тематики, так як вона найбільше цікава Директу.

Строка ввода адреса сайта

Дійсно Яндекс перестане враховувати посилання?

Хочемо ще раз звернути вашу увагу, що якщо Яндекс більше не враховує посилання в ранжируванні комерційної тематики, то це не стосується некомерційної тематики. Хоча, їх вага буде поступово знижуватися і там.

Просто так взяти і скасувати значимість посилань, в тому числі і комерційної тематики – не можна, якщо ж ви категорично в це не вірите, то, принаймні, тіц ніхто не відміняв, а крім як закупівлею посилань – тИЦ ніяк не наростити. Навіть не для поліпшення позицій у видачі, і навіть не для тИЦ — посилання варто закуповувати на відвідуваних ресурсах, щоб по них користувачі переходили на ваш ресурс. Звідси простий і логічний висновок, що посилання все одно будуть потрібні. Якщо ви стежите за діями Яндекса, то напевно можете згадати безліч прикладів, коли вони багато чого скасовували, але воно, хоч і меншою мірою, але все одно працювало.

Все зводиться до того, що посилання повинні виглядати максимально природно, ось чому все частіше експерти висловлюються на користь закупівлі безанкорных посилань. Звичайно ж, ці посилання повинні бути розміщені на якісних ресурсах, а не на тих, які створюються під біржі посилань. Крім того, посилання можна вважати марною, якщо на ній немає переходів на сайт.

Действие ссылок

Загрози і перспективи скасування посилань Яндексом для вашого сайту

Після того як ми розглянули нюанси даної теми, давайте проаналізуємо, чим обернеться скасування посилального ранжирування в Яндексі?

Скасування посилального ранжирування і комерційна тематика

Багато SEO-фахівці відзначають низьку результативність посилань в комерційній видачі, Яндекс вводить нові умови гри і нам нічого не залишається, як підлаштовуватися під них. У будь-якому випадку, ці нові правила повинні позитивно позначитися на вашому комерційному ресурсі. Щоб бути в Топі необхідно провести як внутрішню, так і зовнішню роботу. При ранжируванні будуть враховуватися багато факторів, а це в свою чергу: наповненість сайту, контент, дизайн, юзабіліті і т. п. Важливим є і соціальне просування комерційних ресурсів в соціальних мережах.

Звичайно ж, для солідного комерційного ресурсу в сучасних умовах необхідна професійна веб-аналітика, яка проведе аналіз: якості трафіку, індексації, структури, наповненості і контенту, в тому числі його релевантність. На основі цього виробляються цілі і завдання, для досягнення яких створюється стратегія просування. Зрештою, Яндекс веде до того, що комерційні сайти повинні купувати трафік (Директ), і в цьому, власне, немає нічого поганого.

Виходить, що тепер, для просування комерційного проекту у видачі, необхідно: ретельно працювати над наповненням (контентом і юзабіліті), соціальним просуванням сайту, а також купувати трафік. Таким чином, можна цілком спокійно жити і з скасуванням посилального ранжирування, з іншого боку, буде складніше і витратніше, але така дана ніша. При цьому впевнені, що якісні посилання все одно будуть давати ефект, хоч невеликий, але тим не менш.

Скасування посилального ранжирування і некомерційна тематика

Некомерційна тематика буде продовжувати жити як раніше, так як вона не цікава Директу. Принаймні, поки, посилання в ранжируванні будуть брати участь, але їх значимість буде мінімальною. Закуповувані посилання повинні бути якісними, тому повинна проводитися правильна закупівля посилань, щоб підняти сайт в Яндексі. Поряд з цим, як і в комерційній ніші, необхідно ретельно працювати над ресурсом: над якістю контенту, зручністю і красою дизайну, одним словом – зробити його максимально корисним, цікавим і зручним для користувача. Поряд з цим ведіть активність в соціальних мережах, це, до речі, допоможе вивчити вашу цільову аудиторію: їх вік, стать, інтереси і т. п.

На цьому власне і все. Бажаємо успіхів в просуванні, і дивіться на нововведення об’єктивно і позитивно!