Види фільтрів Яндекса

4

Ваш сайт став втрачати в позиціях, впав трафік, і не влітають нові сторінки в індекс Яндекса? Швидше за все, висновок сумний – на ваш сайт накладено один з фільтрів Яндекса. Про самому фільтрі і про його видах я розповім в цій статті.

Зміст:

  • Що таке фільтри?
  • Види фільтрів Яндекса

ФильтрФільтр

Що таке фільтри?

Фільтри Яндекса – це набір санкцій, які накладаються на сайт, з метою поліпшення пошукової видачі.

Як ясно з визначення, основна мета санкцій Яндекса – очистити пошукову видачу від неякісних сайтів, яких в наш час досить багато. Як я розповідав у статті про апдейти, всі сайти перевіряються пошуковим ботом і їх збережені копії зберігаються базах Яндекса. Навіщо пошуковому боту постійно відвідувати і сканувати сайт, якщо він явно поганої якості і не несе в собі нічого корисного для користувачів?! Для цього і придуманий фільтр.

Пам’ятайте: фільтр Яндекса накладається не за щось одне, як правило, до накладення фільтра призводить сукупність негативних факторів.

Велика кількість веб-майстрів стикалося і проблемою накладення санкцій Яндекса на сайт. З повною упевненістю можна сказати, що немає жодного досвідченого веб-майстра, у якого хоча б один з сайтів не потрапляв під санкції.

Для того щоб не потрапити під фільтр від Яндекса, потрібно знати всі їх види, треба розуміти, що він не любить і за що карає. Ну а тим, хто, на жаль, зіткнувся з цією проблемою, потрібно вивчити наявні фільтри, щоб ідентифікувати і усунути причину його накладення.

Види фільтрів Яндекса

АГС

Почну, мабуть, з самого масового та ярого фільтра від Яндекса – АГС.

АГС – назва перекладається як Анти Го*але Сайт. Саме таку розшифровку мають дані фільтри Яндекса серед веб-майстрів, хоча за іншими даними, таку назву фільтрів було дано на честь однойменної абревіатури автоматичних станкових гранатометів.

Фільтр покликаний виключити з видачі сайти низької якості. Відомими представниками фільтр АГС є: АГС-17, АГС-30 і АГС-40. При накладенні АГС-фільтра у видачі Яндекса залишається тільки до 10 сторінок, решта – вилітають. Примітно, що на ті сторінки, які перебувають у видачі, на них все одно йде трафік, як і раніше.

Причини накладення АГС-фільтра :

  • Невеликий вік сайту, який слабо розвивається, так і не несе нічого нового користувачам: ні в плані тематики, ні в плані контенту (не унікальний текст, дешевий рерайт).
  • Нерегулярна наповнюваність, порожні категорії, мала кількість статей.
  • Повна безкоштовність сайту: безкоштовна CMS, шаблон, а також безкоштовний або дешевий хостинг.
  • Відсутність мінімальної правильної оптимізації: не ліквідовані дублі, немає внутрішньої перелінковки (або вона зайва) і немає зовнішніх посилань на сайт.
  • Відсутність трафіку з пошукових систем.
  • Наявність агресивної реклами.

Під АГС потрапляють в основному сайти, зроблені на швидку руку і тяп-ляп, з мінімальними вкладеннями. Впровадження чергового фільтр АГС порівнюють з хвилею. Як правило, після впровадження черговий вдосконаленої версії АГС, хвиля фільтра наче змиває сайти з видачі, під нього потрапляють не сотнями, а тисячами.

Вивести сайт з-під АГС досить складно, на це потрібно багато часу. Молодому сайту, який потрапив під АГС, краще всього запуститися заново, на новому домені, попередньо проаналізувавши попередні помилки. Що стосується вікового сайту, який потрапив під АГС, то рішення про те, виводити його з-під фільтра або створити інший – треба приймати на основі глибокого аналізу самого сайту і накладених на нього санкцій.

Аффилирование

Фільтр накладається на сайти, які створюються однією людиною або ж однією компанією, причому розвиваються за однією схемою. Основна причина накладення фільтра – максимально урізноманітнити видачу від непотрібних сестринських сайтів. В даному випадку Яндекс виключає з видачі один із сестринських сайтів, залишаючи при цьому той ресурс, який, на його думку, більш якісніше, по кожному конкретному запиту.

При накладенні цього фільтра різко падає трафік. Виявити такі сестринські сайти пошуковику досить легко, у них, як правило: однакові дані, один хостинг (іноді і ip), однакова структура і дизайн, наповнюваність, а також однакові посилаються сайти і т. д.

Для того щоб вивести сайти з-під цього фільтра – необхідно максимально змінити один або обидва сайти в різних напрямках, щоб вони не були схожими один на одного, починаючи з переміщення на різні хостинги і переформатуванням одного з них, закінчуючи зміною реєстраційних даних. Але і це не факт, що врятує.

Посилальний вибух

Фільтр накладається на ресурси, в яких різко зростає кількість посилаються на них сайтів. Особливо даного фільтру схильні нові сайти, які провели агресивну, як для молодого сайту, закупівлю посилань. Якщо говорити більш конкретно, то це не зовсім фільтр, веб-майстри називають предфільтр, тобто це перша стадія на шляху отримання повноцінного фільтра.

Проблема фільтра в тому, що його складно ідентифікувати: трафік залишається на місці, позиції у видачі також, а нещодавно закуповуються посилання не дають результату. У такій ситуації Яндекс не бере на облік всі посилання, які ведуть на цей сайт. Тим не менш, затяжний процес такий ось заморозки руху повинен насторожити. Якщо вчасно не припинити закупівлю посилань і не усунути причину, повноцінний фільтр від Яндекса гарантований.

Вирішити проблему допоможе зупинка закупівлі посилань, а також часткове їх зняття, принаймні, неякісних. При цьому відразу ж знімати всі посилання не можна, так як таке «миготіння» може призвести до ще гірших наслідків, тому робити це все потрібно дуже обережно і поступово. Проведіть роботи по оптимізації сайту, щоб поліпшити його в баченні Яндекса.

Погані посилання

Також заробити від Яндекса фільтр можна і з-за поганих зовнішніх посилань на сайт. При накладанні фільтру вся неякісна посилальна маса обнуляється Яндексом і в підсумку просідають НЧ і СЧ запити, що призводить до досить великого зниження трафіку.

Фільтр накладається на сайти, зовнішні посилання на які в своїй більшості поганої якості: з нових ГС сайтів (можливо навіть під АГС), основна маса посилань явно неприродні (тимчасові посилання, постові, посилання в профілях тощо), сплески появи посилань і інші фактори. При цьому основна маса посилань йде на головну сторінку сайту, а не на внутрішні сторінки.

Для вирішення проблеми – обов’язково потрібно позбавитися від неякісних посилань. Потім деякий час заслання, навіть хороші, краще не купувати, а зайнятися внутрішніми роботами по поліпшенню сайту. Коли внутрішні роботи з сайтом будуть проведені і почнеться тенденція до зростання трафіку, то тоді можна почати закуповуватися якісними посиланнями, але тільки обережно.

Переоптімізація

Дуже багато сайтів стикаються з цим фільтром з-за того, що більшість сторінок або взагалі весь сайт були надмірно оптимізовані. При фільтрі сайт просідає у видачі на 10-30 позицій, що призводить до великого зниження трафіку.

Так, оптимізація на сайті повинна бути обов’язково, принаймні, прибрати всі явні недоліки (наприклад, дублі, зайві посилання тощо). При цьому зайвої оптимізації треба категорично уникати, особливо контенту. Як говорять багато веб-майстра: краще недооптимизировать, ніж переоптимизировать.

Щоб вирішити проблему з даним фільтром, необхідно проаналізувати проведену оптимізацію і зробити висновки, де ви, м’яко кажучи, перегнули, і усунути це.

Неякісний або крадений контент

На сьогоднішній день Яндекс велику увагу приділяє контенту на сайтах, ніж він цікавіше і унікальне, тим більше ймовірності зростання позицій даної статті у видачі, а також загального зростання сайту.

Сайти, з яких крадуть контент і дублюють його на інших сайтах, без посилання на першоджерело, схильні до накладення фільтра. При великій кількості краденого контенту, це призведе до пессимізації сайту: відсутності зростання відвідуваності або навіть її зниження.

Агресивна реклама

Під агресивною рекламою розуміється реклама, яка заважає користувачеві. Сюди можна включити: велика кількість рекламних блоків, попандеры, кликандреры, а також блокувальники закриття сторінки і багато іншого. Фільтр в даному випадку знижує відвідуваність сайту, через падіння позицій.

Вийти з проблеми просто – потрібно прибрати всю рекламу і залишити тільки її блоки з помірним ненав’язливим змістом.

Дорослий контент і реклама

Спочатку, при появі нового сайту, Яндекс присвоює йому тематику. Якщо сайт не «дорослої» тематики, але включає досить «дорослі» статті або інший контент, включаючи адалт-рекламу, то висока ймовірність отримання адалт-фільтра.

Зняти фільтр, можна тільки прибравши або змінивши адалт-контент. Також рекомендую звернути увагу на рекламу, так як дуже часто саме вона стає причиною фільтра.

Рекомендую подивитися відео, присвячене ознайомленню з фільтрами Яндекса.