Як просунути сайт в Яндексі

4

Переважна більшість вебмайстрів Рунэта займаються пошуковим просуванням саме під пошукову систему Яндекса, так як саме вона призводить до 70% відвідувачів на сайт від загальної частки пошукового трафіку. Причому таке співвідношення не викликано тим, що під Яндекс простіше просунути сайт (скоріше навпаки), а тим, що більшість російськомовних інтернет-юзерів користуються саме вітчизняним пошукачем. Крім того, в останні роки Yandex почав популяризувати свою систему і в інших країнах, не тільки в Росії (Україна, Білорусія, Туреччина тощо).

Рекламний хід включає в себе такі пункти як: реклама на телебаченні, в журналах, на бігбордах, навіть в програми для комп’ютера вони примудряються вставити свій тулс-бар і встановити Яндекс, як домашню сторінку за замовчуванням. Погодьтеся, при таких обертах ця ПС (пошукова система) в Інтернеті з кожним місяцем буде тільки набирати силу, тому дуже важливо знати, як просунути сайт в Яндексі.

Чтобы попасть в ТОП Яндекса нужно время!

Особливості просування сайту в Яндексі

Якщо дивитися в цілому на просування в цій ПС, то Ви не побачите особливої різниці від просування, припустимо в Google, але нюанси все такі є, і вони можуть виявитися істотними для кінцевого результату.

  • Щоб потрапити в ТОП Яндекса потрібно час! Якщо порівняти роботу алгоритмів Гугла і Яндекса, то ми помітимо між ними істотну різницю. Багато в чому вона стосується часу. Google представляє собою більш консервативну і постійну машину, наприклад, з отриманого досвіду можемо сказати, що він практично з рівним проміжком часу додає сторінки в індекс. В середньому йде на це дію 12 годин (все залежить, звичайно, від сайту і його трасту, але для порівняння ми беремо однаково розкручені сайти). Якщо розглядати індексацію Яндекса, то тут нові сторінки індексується хаотично — одні влітають протягом півгодини, інші можуть влітати в індекс тиждень. Приблизно також картина йде з позиціями у видачі: якщо Google повільно, але впевнено підвищує сторінки в ТОП, то Yandex і тут дуже хаотичний і не постійний (часто переміщує позиції в одній і тій же видачі, може довго не рухати запит, незважаючи на активну розкрутку сайту). Тому, якщо Ви вирішили просувати сайт під Яндекс, то наберіться терпіння і не здавайтеся!
  • Розкрутка сайтів в Яндексі вимагає стабільності. Для підтвердження цього пункту, нам потрібно було зробити експеримент, який і підтвердив наші здогадки. Суть експерименту зводилася до наступного: бралося два однієї тематики сайту, на одному зовнішня оптимізація відбувалася за 1 місяць (або трохи менше), на другому той же бюджет і той же обсяг роботи розтягувався на півроку. Закінчився експеримент через півроку. Тобто був проведений однаковий обсяг робіт, був витрачений однаковий бюджет і в цілому сайти були майже однакові. Результати і висновки були наступними: сайт, над яким зовнішня оптимізація розтягнулася на півроку, отримав вище позиції (в середньому на 3-8 пункту), а також трафіку зібрав більше (на 35%). Значить, ми з упевненістю можемо заявити, що розкручування сайтів в Яндексі слід проводити поступово, вона повинна бути постійною і мати періодичність. Одноразові сплески посилальної маси призводять лише до короткочасного результату, який, по суті, не виправданий, якщо працювати на перспективу.
  • Яндекс вибірковий до посилального донору. Закупівля посилань з року в рік все більше втрачає свою значущість і актуальність, так як алгоритми все більше віддають перевагу тим факторам, які неможливо змінити вебмайстрам. Але, тим не менш, від посилань нікуди не дінешся, так як саме за допомогою них можна визначити наскільки значущий сайт по відношенню до інших сайтів. Щоб хоч якось проконтролювати вплив посилальної маси на позиції у видачі, співробітники Яндекса посилили модерацію посилань алгоритмів пошукових систем. Тепер далеко не кожна посилання може позитивно вплинути на сайт-акцептор (сайт, на який посилається посилання). Тобто тепер враховується не тільки тематика донора і анкор посилання, а також: час існування посилання в індексі, час життя самого сайту, рівень довіру ПС до донору, його історія, число зовнішніх посилань зі всього сайту-донора і т. д. і т. п. Факторів дуже багато і зафіксувати їх не завжди видається можливим. Найголовніше, що нам вдалося зрозуміти це те, що найбільше (на сьогоднішній день) ефект дають посилання з сайтів, які не займаються їх продажем і мають мале число зовнішніх посилань. Крім того, на великих seo-форумах вже піднімалося питання про те, що за допомогою низької якості зовнішніх посилань можна занапастити сайт конкурентів і навіть проскакувало кілька прикладів. Суть така — проставити якомога більше посилань на сайтах дуже низької якості з такою тематикою, як адалт, фарма, купівля дипломів і т. п. Число посилань обчислюється тисячами, для простановки використовують автобіржі (типу sape) і програми (типу хрумера). Після такого посилального вибуху поганих посилань, сайти потрапляли під фільтр Яндекса. Таким чином, особливо легко можна загнати в бан молоді сайти, проектам з трастом це діяння вже не може нашкодити.
  • При просуванні сайту в Яндексі слід звертати увагу на деталі. Бажання отримати ласий шматочок трафіку змушує вебмайстрів придумувати різні хитрощі в обході пошукових машин, тому вітчизняний пошуковик вирішив поставитися до формули алгоритму ще більш скрупульозно. Про що Ви могли неодноразово чути від самих співробітників Яндекса на прес-конференціях, читати в їх блозі і слухати різні інтерв’ю з представниками компанії Yandex. Про якихось деталях йде мова?! По-перше, це хостинг. Сайти, які постійно знаходяться в недоступному стані, не мають жодного шансу отримати заповітне місце в Топі, теж саме стосується сайтів, які довго вантажаться з-за повільного хостингу або складного дизайну. По-друге, помилки в дизайні або верстці теж можуть коштувати позицій у видачі, особливо якщо колір тексту буде зливатися з фоном, або код буде настільки складним, що розібратися в ньому навіть пошуковик не зможе. Якщо досвіду мало в побудові якісних проектів, то при просуванні буде враховуватися навіть CMS, так як “заїжджений” движок сайту, типу WordPress поступається самописною системі управління сайтом, а також сайтам на “голому” HTML. Про це ми також можемо стверджувати цілком відповідально, так як експерименти в цьому руслі вже проводилися не один раз, і результати були позитивними тільки для рідкісних CMS або для CMS, оптимізованих під сайт.
  • Особенности продвижения сайта в Яндексе

    Порада дня: Прагнете отримати найбільший ефект від купленої посилання?! Тоді постарайтеся придбати посилання на одній (або кількох) з сайтів, які знаходяться в ТОП-50 видачі Яндекса по потрібному Вам регіоні. В ідеалі, посилання потрібно отримати саме з тієї ж сторінки, яка вказана у Видачі. На нашому досвіді одна така посилання дозволила за 2 апдейта підняти сторінку вище на 28 пунктів (з 33-го місця на 5-е; посилання купувалася на сайті, який займав 26-шу позицію; запит був середньочастотним, але з непоганою конкуренцією).

    Внутрішня оптимізація під Яндекс

    Прагнучи просунути сайт в Яндексі, ми не можемо обійтися без внутрішньої оптимізації. Причому цього пункту Ви повинні приділити увагу навіть більше, ніж зовнішньої оптимізації сайту. Говорячи на цю тему, ми б хотіли виділити два основних аспекти — оптимізація статей на сайті і оптимізація самої структури сайту.

    Оптимізація статей для Яндекса. Статті, перш за все, повинні виходити періодично, тобто частота написання на тиждень повинна бути однаковою, а НЕ такою: першу тиждень пишіть 2 статті, другий тиждень — відпочиваєте, а на третій видаєте відразу 6 статей. Намагайтеся наповнювати сайт 3-4 рази в тиждень новими гарними статтями. Якщо маєте можливість збільшити частоту, так і тематика це передбачає — то необхідно використовувати таку схему — опубликовывайте за 1 статті в день, а кожні вихідні влаштовуйте статейний БУМ — за один день додавайте від 7 до 14 статей. Така схема дуже добре стимулює роботу Яндекса, а значить, це добре позначається на індексації.

    В безпосередню оптимізацію статті входить:

    • Додавання розширеного і привабливого Title (з наявністю в ньому просувається анкора);
    • Написання заголовка статті в чистому теге

      (без використання class і style);

    • Використання у статті маркерів, strong ів, підзаголовків та інших способів виділення основної суті статті, причому по можливості намагайтеся, щоб просувний запит повністю або частково знаходився в середині цих виділень;
    • Додатковий трафік можуть забезпечити і картинки. Щоб цього досягти, необхідно для кожної картинки прописати індивідуальний заголовок (атрибут title) і альтернативний текст (атрибут alt);
    • Обсяг статті повинен бути середнім, щодо обсягів конкурентних статей з ТОП-видачі;
    • Стаття повинна повністю відповідати на запит відвідувача, тому у Ваших інтересах викласти всі наявні знання (Яндекс це перевіряє за допомогою поведінкових факторів);
    • Поліпшити поведінкові фактори допоможуть тематичні картинки, які зможуть доповнити та урізноманітнити текст, а також відеоролики, які також зможуть наочно пояснити написане в статті, і ще більше затримати відвідувача на сторінці;
    • Не зайвим будуть тематичні й доречні внутрішні посилання в статті, які також позитивно позначаться на поведінці користувачів на сайті, а головне дадуть можливість передачі ваги на сторінки, які також будуть брати участь у оптимізації.

    Внутренняя оптимизация под Яндекс

    Оптимізація структури сайту під Яндекс. Структура важлива в тих випадках, коли вага витікає на ті сторінки, які не використовуються Вами для просування. Для наочного прикладу візьмемо жіночий сайт, який весь основний отримує трафік з пошукових систем з низькочастотних запитів (іноді СЧЗ), тобто людей на сайт призводять, насамперед, статті та інформація в них, а не категорія або головна сторінка. Ось від цього ми і будемо “танцювати”. Структура даного сайту повинна бути такою, щоб вага розподілялося тільки між статтями, йшов тільки на них і не піднімався вгору (категорії). Порівняти це можна з водопроводом. Ваші статті — це водойми, які потрібно наповнити водою, яка до них надходить з головної сторінки, з категорій і через зовнішні посилання. А посилання — це труби. Ваше завдання побудувати систему так, щоб вода з головної сторінки йшла на статті (через категорії або напряму), а з водойм йшли труби тільки на інші такі водойми, і в інші місця не витікала. Таким чином, Ви зможете набрати більше води, а, як відомо, великі водойми зі свіжою водою зберуть біля себе більше відпочиваючих.

    Не знаю, чи зрозуміли Ви мене чи ні. Якщо ні, то скажу прямо. Отже, правило, яке необхідно запам’ятати і застосувати на своїх сайтах, які збирають трафік статтями звучить так: Посилання з головної сторінки повинні посилатися тільки на категорії і внутрішні статті, посилання з категорій повинні йти тільки на статті, а посилання зі статей повинні йти тільки на інші схожі статті. Не МОЖНА посилатися зі статей на категорії або на головну сторінку, якщо вони не беруть участь в оптимізації і на них не йдуть відвідувачі з пошукових систем.

    Якщо Ви займаєтеся просуванням головної сторінки або категорій, то повинні все робити з точністю до навпаки. Є сайти, які отримують на всі сторінки трафік, наприклад, онлайн-кінотеатр. Він збирає трафік і з головної сторінки, і з категорії, і з внутрішніх сторінок. Тут вже нічого не потрібно “вигадувати”, тільки правильно розставити анкор для посилань на категорії, сторінки або на головну.

    Реалізувати подібне можна за допомогою технології AJAX або скриптами, якщо відповідних навичок немає — краще звернутися за допомогу до фахівців, які за символічну суму напишуть потрібний скрипт. Хочемо відразу сказати, що в цьому немає нічого страшного, і ми не порушуємо правил Яндекса, тобто санкцій або бана за ці дії ми не отримаємо, так як ми приховуємо лише не потрібні посилання, які все одно залишаються працювати для користувачів. Наша думка розділяють такі фахівці в галузі оптимізації, як наприклад, Олександр Люстик (творець такого чудового софта, як Key Collector).

    Додаткові нюанси внутрішньої оптимізації під Яндекс

    Yandex — машина вибаглива, вона вимагає ідеального сайту, тому всі ці додаткові нюанси можна назвати примхою, але вони повинні бути виконані, якщо Ви дійсно хочете просунути сайт високо в ТОП видачі. Отже, що ми знаємо:

    • Необхідно приховувати всю зайву інформацію зі сторінок. До зайвої інформації головним чином відносяться дубльовані сторінки і ділянки. Дублі створюються в результаті особливостей роботи движка (CMS) — це так звані теги, пеэджи, підкатегорії і т. п. Закривати їх потрібно через файл robots.txt, а також за допомогою все тієї ж технології AJAX (аякс) або скриптів.
    • Якщо сайт представляє собою інтернет-магазин або портфоліо з пропозицією послуг, то в цьому разі необхідно додати на сторінки такі дані, як телефонний номер, докладна адреса (країна, місто, вулиця, будинок, номер офісу), а також імена тих співробітників, які будуть спілкуватися безпосередньо з клієнтами. Таку інформацію не буде зайвим занести в панель вебмастера на Яндексі, щоб у Видачі відображалася не тільки посилання на сайт і сніпет, але ще адресу і контактний телефон, що також позитивно впливатиме на просування.

    Набагато простіше просунути тематичний сайт в Яндексі. Часи великих порталів, на яких було все (кіно, музика, книги, статті, форум, спілкування тощо), йдуть безповоротно. Лідерами у видачі все частіше стають вузькотематичні сайти, які спеціалізуються на конкретному запиті. Що з одного боку правильно, зед людина на такому сайті зможе дізнатися абсолютно всю інформацію, яка йому необхідна.

    Дополнительные нюансы внутренней оптимизации под Яндекс

    Як НЕ просунути сайт в Яндексі

    І завершити статтю хотілося б тезами про те, яке пошукове просування в Яндексі не буде працювати:

    • Переспам ключовими словами. Близько півроку тому (може трохи менше) на офіційному блозі Яндекса було оголошено про те, що система почала боротьбу з переоптимизированными сайтами і сторінками. Хоча, чесно кажучи, це було ясно і раніше, оскільки ще до цього можна було помітити, що коли статтю переоптимизируешь, вона не тільки не може зайняти високу позицію, але навіть починає опускатися, а іноді і зовсім вилітає за тисячну позицію в будь-якому регіоні.
    • Великим посилальних бумом. Ми вже говорили в статті про те, що вибух посилань з поганих сайтів здатний відправити проект під санкції Яндекса, про що свідчить досвід наших колег. Проте ми маємо свій досвід — влаштовували посилальний бум, але тільки посилання були нормальної якості і навіть в деяких випадках високого (більше 100 посилань в день закуповувалися протягом тижня для нового сайту). В результаті отримали іншу реакцію — сайт навіть перестав взагалі як-небудь нормально індексуватися, тому про позиціях навіть мови не йшло.

    На цьому сьогодні все. А як ви просуваєте сайтів в Яндексі?!