Як розкрутити сайт

3

Маса людей прагнуть створити сайту в Інтернеті, одних цікавить інтернет-заробіток, інших популярність, третє тягне лише інтерес. Однак усі без винятків стикаються з питанням розкрутки сайту. Причому він викликає проблем більше, ніж створення самого веб-проекту. Основна проблема криється в тому, що розкрутка залежить від багатьох факторів: тематики, актуальність, конкурентності, бюджету, часу і т. д. Але головною перешкодою є той факт, що способи просування змінюються дуже часто, за півроку інформація може якщо не змінити кардинально, то нюанси точно будуть змінені.

З вище сказаного слід, щоб зрозуміти, як розкрутити сайт самостійно – треба час від часу займатися seo (оптимізацією сайту), ставлячи різні експерименти на своїх міні-сайтах. Це дасть Вам можливість краще орієнтуватися в тому, яку мають тенденцію методи просування сайту, розрахувати можливий обсяг фінансових вкладень, часу і т. п. Ми не можемо дати Вам вичерпну інформацію про способи розкрутки сайту в пошукових системах всіх ніш і тематик, та й сенсу в цьому особливого немає. Але замість цього ми готові розповісти Вам про загальні особливості того, як розкрутити сайт самостійно, чому присвячувати більше уваги, а що навпаки приділяти менше часу, грошей і сил.Общие принципы того, как раскрутить сайт самому

Загальні принципи того, як розкрутити сайт самому

Принципів розкрутки веб-сайту досить багато, навіть якщо говорити про основні. Тому, щоб хоч якось структурувати статтю ми вирішили розділити всі поради на три групи:

  • Внутрішня оптимізація;
  • Зовнішня оптимізація;
  • Розкрутка сайту руками користувачів.
  • Причому ми розташували групи в порядку їх ефективності: найбільший ефект має внутрішня оптимізація, найменший – розкрутка сайту руками користувачів. Однак це не означає, що ми Вам рекомендуємо використовувати тільки один тип способів розкручування сайту, ні! При просуванні ресурсу слід використовувати комплекс методів, які Вам відомі і доступні.

    Внутрішня оптимізація

    Розкрутити свій сайт в Інтернеті можна навіть за допомогою одного контенту. У тому сенсі, що якщо Ваша інформація або файли мають велику цінність серед інтернет-користувачів, то здобути популярність досить просто. Контент в більшості випадків являє собою статті або тексти з прикріпленими до них файлами. Отже, фундамент всієї внутрішньої оптимізації будується на хороших текстах. Вони повинні бути, насамперед, корисні користувачеві, бути актуальними і містити в собі ПОВНУ інформацію. Особливу цінність має унікальний контент. Причому унікальність не повинна вимірюватися тільки унікальністю текстів, але і самим змістом, то є і новина, і стаття, і навіть файл, що надається на сторінці повинні бути ексклюзивними.Внутренняя оптимизация

    Отже, «фундамент» вже є, тепер починаємо будувати на ньому «каркас», тобто ту саму внутрішню оптимізацію. Торкнемося знову-таки текстів. Будь-яка пошукова машина визначає якість, цінність і унікальність сайту в цілому, перш за все по статтях і текстів, які містяться на сайті. Вони повинні бути:

    • Тематичними, так як велика кількість «різношерстих» статей або текстів на сайті вводить пошуковик в оману, так як він починає сумніватися: «А чи справді варто цей сайт відносити до обраної категорії?!». Особливо така проблема зустрічається на блогах, коли основну тему сайту змішують з особистими історіями з життя та всім тим, що попутно цікавить автора блогу. Явний доказ, що нетематические статті або тексти шкодять сайту, перебувати досить просто: проаналізуйте видачу Яндекса або Гугла, по більшості запитів на видачу Ви побачите в основному саме сайти, але не блоги на цю тематику. Причому якість блогу може бути дуже хорошим, але так як в ньому міститься частина інформації не по темі, то він займає місце набагато нижче, ніж тематичні сайти. Отже, треба запам’ятати, що коли створюєте сайт, наповнюючи його контентом, необхідно стежити за тим, щоб в ньому не з’являлися пости, що не відносяться безпосередньо до обраної тематики. А такі тексти можуть виникнути в коментарях, на форумах, у рубриці сайту «різне», при розміщенні платної статті і т. д. Та навіть назва самого сайту, може створити проблему, якщо воно буде мати жартівливий стиль. Наприклад: популярний сайт «Зайців.Немає», вибивається в ТОП-1 по Москві на запит «Зайці». Це яскравий приклад того, як пошуковик може розгубитися в тематичного сайту, навіть незважаючи на те, що проект має вузький (в нашому випадку музичний) ухил!Тематичность
    • Оптимізованими. Незважаючи на те, що Яндекс, так і Google проти оптимізованих текстів, все одно вони продовжують працювати. Головне не переборщувати з щільністю ключових запитів в тексті, а для цього потрібно зовсім небагато, алгоритм наступний: вибираєте тему статті, шукайте на сервісі wordstat.yandex.ru відповідні запити (від 5 до 15 штук). І вже, виходячи з них, починаєте писати свою оптимізовану статтю. Ви повинні не тільки вставити всі запити в текст, але і ще дійсно дати відповідь на них. Приміром, якщо на запит включає в себе слово «ціни», то Ви повинні, як мінімум, написати список цін на даний товар, а також дати посилання на ті ресурси, на яких можна придбати товар. Що стосується «вставки запитів в текст», то тут слід мати досвід вживання запитів в тексті в даній тематиці. Як правило, кожен запит достатньо вживати від 1 до 3 разів у тексті (залежить від обсягу тексту), форма вживання може бути самою різною. Запит можна схиляти, змінювати число, його рід, додавати нові слова, сполучники, іноді навіть можливо вилучення окремих слів із запиту, особливо, якщо ключові слова містить у собі займенник або причастя.
    • Перелинкованными. Говорячи про перелінковці сайту, що є основою у внутрішній оптимізації, необхідно згадати, що особливу значимість мають саме перелинкование за допомогою статей. Посилання зі статей мають найбільшу вагу і потужність, так як вони: статичні, є можливість застосувати практично будь анкор, а головне – оточити тематичним текстом з усіх боків. Багато разів вже обговорювалося той факт, що найбільший ефект від посилань настає в тих випадках коли по них переходять люди. Отже, не просто «ліпіть» посилання в статтях, а ставте їх таким чином, щоб статті, на які Ви посилаєтеся, могли доповнити сьогоднішній матеріал чи можливо, щось детальніше пояснити. Наприклад, зі статті «Як стати красивою», Ви можете зробити посилання на статті «Як наростити волосся», «Як зробити макіяж», «Як навчитися красиво, малювати на нігтях» і т. д. Така перелінковка статей зіграє не тільки позитивну роль в плані збільшення ваги сторінок, але також допоможе підняти вище у видачі та інші запити Вашого сайту.

    Поради новачкам і не тільки) з внутрішньої оптимізації:

  • Швидше і ефективніше розкрутити той сайт, який не містить помилок в дизайні, кодом і текстах. Тому будьте уважні.
  • Зовнішні посилання (посилання на інші сайти) – це зло для новачка! Тому намагайтеся видаляти всі посилання, які ведуть на Ваш сайт.
  • Якщо у Вас немає досвідченого наставника розбирається у внутрішній оптимізації, то візьміть собі за приклад сильного конкурента, і повторюйте за ним, звертаючи увагу на всі дрібниці, які він використовує на своєму сайті.
  • Приділіть особливу увагу файлу robots.txt. Закрийте за допомогою нього всі сторінки, які роблять дублі або за визначенням не можуть привести людей на сайт.
  • Встановіть фавикон для свого сайту, для додання йому завершеності. До речі, існує навіть такий міф, що сайти з фавиконом мають перевагу в Яндексі. Досліди в цьому напрямку я особисто не робив, міф особливо не вірю, але фавикон все ж встановлюю.
  • Не лінуйтеся прописувати тег description для всіх сторінок, він використовується пошуковою системою Google для створення снипета (не завжди, але часто).
  • Тег Title повинен обов’язково містити в собі ключове слово, але виглядати він повинен природно і привабливо. Приклад неправильного снипета: «відбілювання зубів, як відбілити зуби». Правильний варіант: «Ефективне відбілювання зубів в домашніх умовах. Як відбілити зуби за 2 тижні»
  • Внешняя оптимизация

    Зовнішня оптимізація

    Тепер приступимо до другої частини нашої статті, в якій ми розповімо про зовнішньої оптимізації сайту. Вона полягає в основному у закупівлі посилань, проте містить в собі масу нюансів, про які ми б хотіли згадати:

    • Розкрутка сайту буде ефективна в тих випадках, якщо закупівля посилань, як і сама розкрутка сайту, буде відбуватися поступово і рівномірно. Справ в тому, що Вам необхідно створити навколо сайту природний приріст посилальної маси. Ви не досягнете природності, якщо за один місяць «сольете» всі гроші на посилання і з нетерпінням будете чекати ефекту. Подумайте, як з’являються посилання на сайт, відповім за Вас – вони з’являються поступово. Чим частіше публікується матеріал, тим більше потрібно посилань. Дуже дивно виглядає поява великої кількості посилань при старті сайту і різкий спад при подальшому його розвитку, адже повинно бути навпаки. Так звані «зразкові вибухи» можливо, але вони знову-таки повинні бути точковими та мати якусь періодичність. Наприклад, уявіть портал, її життя тече рівно до того моменту, поки не відбувається якась подія, наприклад «ЄВРО 2012», про який сайт публікує новини. У цей момент трапляється посилальний бум, так як інформація починає переказуватися на інших сайтах, тим самим створюючи посилальну масу. Інші сайти ставлять на новинний ресурс посилання рівно до того моменту, поки інфо – актуальна, потім йде різкий спад. Після чого знову настає спокійне життя до наступного значущої події або моменту. Ось і Ви намагайтеся купувати посилання приблизно такими ж періодами, якщо Ваш сайт новинного характеру. Якщо тематика інша, то теж уявіть розвиток подій і проставлення посилань.
    • Наберіться терпіння! Важливим моментом у зовнішній оптимізації є вік посилань, справа в тому, що посилання, яка стоїть на сайті більше півроку має ефективності більше, ніж посилання, якій і тижня немає. У зв’язку з чим, дуже багато оптимізаторів, закупавшись посиланнями в одному місяці, чекають вже високого зросту позицій і «пузомерок» в іншому. Таке рідко коли буває! Крім того слід врахувати частоту та якість апдейтів (якщо мова йде про розкрутку сайтів в Яндексі). «Стара» посилання викликає більше довіри у ПС (пошукових систем) — вони більш впевнені в тому, що посилання не зникне швидко, тому її можна віднести не до продажними посиланнями. Крім того, посилання з віком встигає проиндексироваться пошуковими системами, адже одна справа текстовий апдейт і зовсім інша – посилальний, тобто мало того, що потрібно дочекатися індексацію сторінки, так ще потрібно дочекатися індексації самої посилання.
    • Правильно підбирайте анкор посилань. Якщо Ви купуєте посилання, в першу чергу для зростання позицій, і як наслідок – зростання кількості відвідувань сайту, то Ви повинні правильно підбирати анкор для просування. Насамперед, намагайтеся просувати не один запит, а відразу декілька, так як розрахувати, скільки посилань потрібно, щоб просунути один запит в Топові позиції, дуже складно, а так Ви будете самі стежити за позиціями і розуміти, які запити рухаються добре, а яким потрібна підживлення у вигляді посилальної маси. Крім того, якщо Ви правильно зробили перелінковку на сайті сторінки, які мають багато ваги, зможуть передавати його іншим, що тим самим буде збільшувати їх значимість, а тому і позиції будуть швидше рухатися вгору у видачі. Анкор не повинні повторюватися, або відбудеться так зване склеювання всіх посилань і ефекту від них не буде. Прагнете, щоб точне входження не перевищувала 50-60% з усіх закуплених посилань, 30% анкорів – повинні представляти із себе розбавлений вид (вставлені спілки, нові слова, поміняні місцями слова, змінено рід і т. д.), решта 10% виділяйте на так звані природні анкор (тут, там, сайт, і т. д.) Якщо Ви будете використовувати правильні анкор, то Вас пошуковик ніколи не запідозрить у спеціальній розкрутці сайту.
    • Зверніть увагу на донорів. Як ми знаємо, існує два основних поняття в закупівлі посилань: донор і акцептор. Донор – це сайт, який посилається, а акцептор – це сайт, НА який посилаються. Так от дуже важливо вибрати хорошого донора, чим вище буде його якість, тим Виші позиції Ви зможете зайняти в пошукових системах. Закуповують посилання по різному принципом, я роблять так: у першу чергу дивлюся на вік сайту, чим він більше, тим більша ймовірність того, що посилання і сам сайт довше проживуть і не потраплять під фільтр, далі звертаю увагу на відвідуваність. Погодьтеся, що це один з найкращих показників якості сайту – чим більше людей відвідують цей сайт, тим він цікавіше, оптимизированее, на нього варто більшу кількість посилань і т. д. тобто над цим сайтом явно працюють, а втрачати сайт, який приносить дохід з трафіку – навряд чи хтось захоче. Після звертаю увагу на число зовнішніх посилань з сайту, чим воно менше, тим краще. І тільки потім дивлюся на такі показники, як тИЦ, PR і т. д. Останнім фактором стає мій бюджет. Дуже часто запитують, що краще 10 посилань високої якості або 100 посилань низького?! Я вибираю золоту середину: закуповую посилання та хорошої якості (пару штук) і середнього (побільше), ну і найбільше виходить низьких (ними теж не гидую). Роблю це тому, що яке б не було якість сайту хорошим завжди великий шанс того, що він просто-напросто може припинити своє істотніше, а разом з ним і моя посилання.

    Вічні посилання VS тимчасові посилання. Одна з моїх вже улюблених тем. Я прихильник вічних посилань з багатьох причин і факторів, але спробую (наскільки це можливо) бути об’єктивним. Отже, почнемо!

    Чому краще розкручувати сайт вічними посиланнями:

    • Великий вибір СДЛ (сайти для людей): мало хто захоче «гробити» свій сайт, продаючи посилання sape.ru (і подібних), враховуючи яку кількість сайтів йде під АГС.
    • Є можливість оточити лінк не тільки тематичним текстом, але і цілої тематичної статті.
    • Більш природне розміщення посилання в тексті, а не в бічній колонці або в футоре (підвалі сайту)).

    Чому краще розкручувати сайт тимчасовими посиланнями:

    • Є можливість купити посилання з сайтів, які не розміщують статті або розміщують за дуже високими цінами.
    • У короткостроковому періоді виходить дешевше.
    • Більш широкий асортимент донорів.

    Раскрутка сайта руками пользователей

    Розкрутка сайту руками користувачів

    Отже, тепер ми підійшли до, напевно, найцікавішого моменту нашої статті, а саме тому, як змусити користувачів розкручувати сайт своїми руками і тим самим створювати природну рекламу і посилання. Але тут Вам доведеться витратитися набагато більше, причому як у часі, так можливо і в плані грошей, якщо у Вас немає якоїсь цінної інформації. Ну да ладно, давайте подивимося на те, які ж існують методи мотивації користувачів до розкручування Вашого сайту:

    • Конкурси. Цей метод, мабуть, один з найбільш ефективних і надійних. Він працює практично завжди. Що для цього потрібно: трохи грошей, фантазії та вміння писати красиві фрази, що спонукають до участі в конкурсах. Помістіть на головній сторінці повідомлення про те, що на Вашому сайті проходить конкурс, в якому може взяти участь кожен, переможець отримати цінний подарунок (будь – придумайте самі), для участі знадобитися всього лише залишити посилання в своїх блогах, на сторінках соціальних мережах, на форумах і т. д. (тут знову ж вибирайте самі). По закінченню конкурсу (вкажіть точну дату) – переможець отримає приз. Посилання на конкурс постарайтеся поставити на всіх сторінках і, особливо в тих місцях, де у Вас збирається найбільше відвідувачів (на форумі, в коментарях, в певних статтях). Для цього докладним чином вивчіть статистику сайту. Чим «крутіше» буде приз, тим більше охочих візьметься за участь, а значить, більше отримаєте зворотних посилань на ваш сайт.
    • Соціальні кнопки. В кінці кожної статті повинен знаходитися блок кнопок. Якщо стаття була корисна користувачеві, то він обов’язково додасть її в свої закладки або поділиться посиланням на своїй сторінці в соціальних мережах.
    • RSS. Допомагає створити ядро сайту – постійних читачів сайту, а, як відомо, 1 постійний читач ціниться також як 2 нових. Створюючи RSS-стрічку, не забудьте її закрити від індексації, а також бажано не додавати в стрічку весь пост, а тільки частина (це вбереже сайт від копіювання статей, яке часто роблять через так званий RSS-грабера).
    • E-mail підписка. Теж досить ефективний спосіб у створенні ядра сайту, причому останнім часом він став ефективніше RSS-стрічки, хоча ще рік тому все було навпаки. Підписка за допомогою пошти має більш високий відсоток переходів на сайт, так як на пошту ніколи не приходить ціла стаття, а також користувачам набагато зручніше читати статтю на сайті, ніж у вікні поштовика.

    Щоб цей спосіб розкрутки сайту спрацював, Вам, перш за все, потрібно зробити ставку на якісно контенту, який додається на сайт, так як якщо воно буде поганим або контент буде неунікальним (у плані), то всі Ваші спроби будуть марним. Якщо немає можливість публікувати щось дійсно унікальне, то тоді Вам краще зосередитися на звичному SEO (внутрішньої і зовнішньої оптимізації сайту), толку буде набагато більше, так і менше проблем виникне, хоча поставити соціальні кнопки, налаштувати RSS EMAIL підписку не так вже й складно.

    Можливо, Ви хочете почути хоча б приблизну вартість розкрутки сайту, то знову-таки конкретики вийти замало – все залежить від досвіду і Вашого часу. В цілому можна говорити про те, щоб розкрутити сайт досить мати 100 доларів і хоча б 5-6 годин вільного часу в день і в такому режимі працювати не менше півроку, після чого у Вас з’явитися перші доходи, які Ви зможете вкласти назад в сайт, тим самим ще більше розкрутити його. Удачі!